جراحی بینی تهران

عمل جراحی بینی تهران

امروزه جراحی زیبایی بینی جزء پرطرفدارترین جراحی های زیبایی می باشد که متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است. زیباجویانی که تصمیم به انجام عمل جراحی بینی دارند ؛ باید مبتنی بر شهر محل سکونت خود نسبت به انتخاب جراح بینی مبادرت نمایند.

به طور کلی متقاضیان جراحی زیبایی بینی ، هنگامی که تصمیم به انجام این عمل جراحی می گیرند با سوالات متعددی روبرو می شوند.

به عنوان مثال افرادی که قصد جراحی بینی در تهران را دارند این سوالات در ذهن شان ایجاد می شود که :

  • بهترین جراح بینی در تهران کیست ؟
  • چه کسی بهترین جراح بینی گوشتی در تهران است ؟
  • هزینه جراحی زیبایی بینی در تهران چقدر می باشد ؟
  • نحوه جراحی بینی چگونه است ؟
  • چگونه بهترین جراح بینی تهران را انتخاب کنیم ؟

برای کسب آگاهی بیشتر درباره این سوالات ، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جراحی بینی تهران

انواع بینی

به طور کلی دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی وجود دارد.

بینی گوشتی به بینی ای گفته می شود که دارای پوست ضخیم و اسکلت ضعیف باشد.

بینی استخوانی به بینی ای اطلاق می شود که دارای اسکلت محکم و پوست نازک باشد.

روش های جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی به دو روش جراحی بینی به باز و جراحی بینی بسته قابل انجام می باشد ، البته امروزه شاهد تبلیغاتی درباره جراحی بینی با لیزر نیز هستیم که در ادامه به آن می پردازیم.

  • جراحی بینی باز

در تکنیک جراحی بینی باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست و اعمال تغییرات بر روی بینی ناحیه برش خورده را بخیه می زند.

  • جراحی بینی بسته

در جراحی بینی بسته ، برخلاف جراحی بینی باز هیچ برشی بر روی پوست ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شوند.

بهترین جراح بینی

توجه داشته باشید که در هنگام انجام جراحی بینی ، میزان فاصله بین بینی و لب بالا بسیار مهم می باشد ؛ زیرا اگر این فاصله بیش از اندازه باشد باعث سربالا شدن نوک بینی و در نهایت از بین رفتن حالت طبیعی بینی می شود.

از این رو بهترین جراح بینی ؛ جراحی است که هنگام انجام جراحی زیبایی بینی با تسلط به علم زیباشناسی بتواند میان بینی و دیگر اجزای صورت ، تناسب برقرار کند.

انتخاب جراح بینی

از آن جا که جراحان زیادی در این حوزه وجود دارند ، بیماران ممکن است این پرسش را داشته باشند که چه عواملی به انتخاب یک جراح بینی خوب کمک می کند.

پاسخ به این سوال ساده است ؛ تحصیلات ، تجربه، مهارت و اخلاق در رابطه پزشک با بیمار ؛ از مهم ترین مواردی هستند که در انتخاب یک جراح حخوب نقش موثری ایفاء می کنند.

بهترین جراح بینی ، بیمار را از نتیجه جراحی و روند بهبودی آگاه می سازد ؛ همچنین با بیمار صادق بوده و در صورتی که بیمار ، انتظار غیرمعقول از جراحی داشته باشد او را متقاعد می سازد و چنانچه بیمار علیرغم شنیدن دلایل جراح ، باز هم بر خواسته نامعقول خود پافشاری کند از جراحی او صرف نظر می نماید.

ناگفته نماند که گاهی اوقات برای ایجاد تعادل بینی جدید با صورت ، به روش های اضافی ؛ از قبیل جراحی پروتز چانه نیاز است. این موضوع باید در مشاوره اولیه مورد بحث قرار گیرد.

اصلاح ناهنجاری های بینی باعث افزایش عزت نفس و کیفیت زندگی می شود. پزشک باید افراد پرخطر را از نظر نتایج روانشناختی ضعیف پس از جراحی زیبایی بینی شناسایی کند.

جراحی زیبایی بینی توسط دکتر سوسن سکوتی بهترین جراح بینی تهران

جراحی بینی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای درباره تغییر فرم بینی و زیبا کردن بینی با لیزر هستیم که باید گفت لیزر توانایی ایجاد تغییرات در استخوان بینی را نداشته و فقط باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود ؛ از این رو جراحی بینی با لیزر صرفا تبلیغی بیش نیست و جنبه کاربردی و علمی ندارد.

سن مناسب برای جراحی بینی

به طور کلی سن خاصی برای انجام جراحی بینی وجود ندارد ؛ اما لازمه این عمل جراحی ، تکامل رشد بینی می باشد. از این رو عموما جز در موارد خاص ، جراحی بینی پس از اتمام سن بلوغ صورت می گیرد.

ضمناً ناگفته نماند از آن جا که پیری و کهولت سن ، موجب از دست دادن پتانسیل ارتجاعی پوست شده و به شلی پوست می انجامد ، بهتر است جراحی بینی در افرادی که بیش از 60 سال سن دارند انجام نپذیرد ؛ چرا که شل شدن پوست می تواند سبب افتادگی نوک بینی نیز شده و در نتیجه ، بر روی ماحصل عمل بینی نیز تاثیر منفی بگذارد.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی بینی هستند ؟

  • افرادی که بینی آن ها به طور کامل رشد کرده است و از سلامت جسمی خوبی برخوردار هستند.
  • اشخاصی که سیگار نمی کشند و در صورت سیگاری بودن نیز مصرف آن را از 2 هفته قبل از عمل متوقف کرده اند.
  • افرادی که اهداف واقع بینانه از جراحی بینی دارند.
  • اشخاصی که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند.

آیا جراحی بینی دردناک است ؟

خیر ؛ با توجه به این که برای انجام عمل جراحی بینی ، فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد هیچ دردی در حین عمل احساس نخواهد کرد ؛ لذا متقاضیان جراحی بینی به هیچ عنوان نباید نگران درد این عمل جراحی باشند.

در خصوص درد پس از عمل نیز باید اشاره داشت که احتمال بروز درد پس از جراحی بینی ، بسیار ناچیز بوده و در صورت بروز درد نیز شدت آن جزئی و مختصر خواهد بود که با بکارگیری تمهیداتی که در ارتباط با این مسئله اندیشیده شده ؛ یعنی مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی جراح معالج می توان از تشدید درد جلوگیری به عمل آورده و آن را تسکین بخشید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  1. اولین اقدامی که بیماران جهت انجام جراحی زیبایی بینی باید انجام دهند ، انتخاب جراح بینی متخصص می باشد.
  2. پیش از انجام جراحی بینی آزمایشاتی را که جراح بینی تجویز نموده است انجام دهید و نتیجه آن را برای بررسی به جراح بینی خود نشان دهید.
  3. شب قبل از عمل جراحی بینی شام سبکی میل کرده و به مدت 8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و کاملا ناشتا باشید.
  4. بیمار به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکند.
  5. بیمار باید در روز معاینه ، اطلاعاتی کامل از سوابق پزشکی خود به جراح بینی دهد.
  6. در صورتی که بیمار نسبت به دارویی حساسیت دارد ، جراح بینی باید از آن مطلع باشد.
  7. آقایانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، باید یک روز قبل از عمل بینی ریش و سبیل خود را بتراشند.
  8. بهتر است بانوانی که جهت انجام جراحی بینی به کلینیک مراجعه می کنند بدون آرایش باشند.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  1. داروهایی را که جراح بینی تجویز نموده است را به طور کامل مصرف کنید.
  2. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهیز نمایید.
  3. از انجام فعالیت های سنگین جداً خودداری کنید.
  4. از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری کنید.
  5. افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند ، باید تا مدتی از مصرف سیگار و الکل خودداری کنند ؛ زیرا این عوامل تاثیر زیادی در طولانی شدن دوره بهبودی دارند.
  6. افراد تا مدتی پس از عمل زیبایی بینی ، باید از مصرف داروهایی همانند وارفارین و ژلوفن که باعث رقیق شدن خون می شوند پرهیز کنند.
  7. انجام ورزش هایی همانند شنا که هنگام انجام آن ها به صورت فشار وارد می شود تا مدتی برای افرادی که جراحی بینی انجام داده اند ممنوع می باشد.
  8. گرما ، باعث افزایش ورم پس از جراحی بینی می شود ؛ بنابراین افراد تا مدتی بعد از جراحی بینی باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اجتناب کنند.
  9. استفاده از عینک برای افرادی که جراحی بینی انجام داده اند تا مدتی توصیه نمی شود زیرا باعث تغییر شکل در فرم ظاهری بینی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت وجود دارد مراجعه کنید.

برای کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی چه باید کرد ؟

تورم و کبودی از بدیهی ترین عوارض ناشی از اعمال جراحی از جمله جراحی بینی به شمار می روند که امری نگران کننده نبوده و طی چند روز فروکش می کنند.

جهت کاهش کبودی و ورم جراحی و همچنین جلوگیری از پیشروی آن ، می توان طی 48 ساعت ابتدایی پس از عمل از کمپرس یخ استفاده نمود.

همچنین با پرهیز از مصرف نمک و برخی ادویه جات نظیر فلفل یا به طور کلی با به حداقل رساندن مصرف این موارد ، می توان مانع افزایش کبودی و تورم ناشی از جراحی بینی شد.

از دیگر مواردی که در کاهش کبودی و ورم عمل بینی موثر است ، نحوه صحیح خوابیدن پس از جراحی می باشد. افرادی که جراحی بینی انجام داده اند تا چند وقت پس از عمل باید به پشت خوابیده و از قرار دادن صورت روی بالش و تحمیل فشار به بینی اجتناب نمایند.

ضمنا توجه داشته باشید که در حین خواب ، حتما دو بالش زیر سرتان بگذارید و به این ترتیب به بهبود گردش جریان خون کمک کرده و از ورم و کبودی ناشی از عمل بکاهید.

عوارض جراحی بینی چیست ؟

باید بگوییم در صورتی که برای انجام جراحی زیبایی بینی به بهترین جراح بینی مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی را رعایت نمایید ، دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد. تنها عارضه پس از جراحی بینی ؛ تورم ، گرفتگی و آبریزش بعد ازعمل می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر است ؟

عزیزانی که تمایل به انجام جراحی زیبایی بینی دارند ، برای اطلاع از قیمت و هزینه آن باید به جراح متخصص مراجعه کرده و مورد معاینه و بررسی قرار گیرند.