خون ریزی بعد از جراحی بینی

خون ریزی بعد از جراحی بینی

یکی از مشکلاتی که ممکن است بیمار بعد از عمل بینی با آن مواجه شود، خون ریزی بعد از جراحی بینی می باشد. البته این مورد نادر است و اغلب برای تعداد کمی از افراد اتفاق می افتد.

اگرچه این خون ریزی غیر معمول بوده اما گاهی در بعضی از افراد بعد از جراحی بینی شدت گرفته و برای بند آوردن آن نیاز به درمان اورژانسی یا حتی تزریق خون است.

البته جای نگرانی نیست و مطلبی که در ادامه آورده شده، جهت رفع نگرانی و آرامش خیال بیماران می باشد.

خون ریزی بعد از جراحی بینی

دلایل خون ریز بعد از جراحی بینی

  • بیمارانی که دچار مشکلات انعقادی هستند.
  • بیمارانی که آسپیرین و یا داروهای ضد التهابی استفاده می‌کنند. بهتر است قبل از جراحی زیبایی بینی با جراح بینی درمیان گذاشته شود زیرا معمولاً توصیه می شود مصرف این داروها ده روز قبل از عمل بینی قطع شود.
  • افرادی که فشار خون بالا دارند.
  • بیماری که دچار انحراف تیغه بینی بوده و شاخک های بینی بزرگی داشته اند، معمولاً بعد از جراحی بینی بیشتر در معرض خونریزی می باشند.
  • علت مهم دیگری که بعضی از افراد با آن مواجه اند کمبود ویتامین K است. مشکلی که می توان آن را در رژیم این دسته از افراد جستجو کرد.
  • و موارد دیگر

هر کدام از افرادی که دچار خون ریزی می شوند یک دلیل خاصی دارند که درمانی مرتبط و مفید را می طلبد و نمی توان راه کار کلی برای این مشکل پیشنهاد کرد. اما اقداماتی از قبیل موارد ذکر شده در زیر می تواند کمک زیادی به این بیماران کند.

توصیه هایی در مورد خون ریزی بعد از جراحی بینی

دکتر سوسن سکوتی توصیه می کند اگر با خون ریزی مواجه شدید از کمپرس یخ در نواحی کنار بینی استفاده کنید. این کار در بند آوردن خون ریزی کمک می کند.

همچنین استفاده از بالشی بلند یا گذاشتن دو بالش در زیر سر در کاهش ورم و خونریزی بعد عمل جراحی بینی تاثیر زیادی دارد.

علاوه بر این موارد برای جلوگیری از خون ریزی همراه با درد می توان از مسکن استفاده نمود.

دقت شود که خون ریزی جزئی طبیعی بوده و جای نگرانی نیست اما در صورتی که با مشکلی مانند خون ریزی مواجه شدید، بهتر است با جراح بینی خود مسئله را درمیان بگذارید.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )