سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی : جراحی زیبایی بینی در عصر حاضر به عنوان یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی شناخته شده است و توجه بیشتر افراد را به خود جلب کرده است. به همین دلیل شاید این سن مناسب برای جراحی بینی سوال افراد متقاضیه جراحی بینی باشد .

جراحی بینی به طور کلی محدودیت سنی ندارد و در هر سنی قابل انجام می باشد.

سن-مناسب-جراحی-بینی

 حداقل سن مورد نیاز برای جراحی بینی

نکته بسیار مهمی که افراد داوطلب برای انجام جراحی زیبایی بینی باید بدانند این است که در جوانب این مساله باید به ابعاد روانی و ابعاد فیزیکی خود توجه بسیاری داشته باشند .

این یعنی از لحاظ فیزیکی بیمار به سنی رسیده باشد تا بلوغ فکری او کامل شده باشد و بتواند در رابطه با این مساله درست فکر کرده و در باره آن تصمیم معقولانه ای بگیرد و انتظار او از نتیجه جراحی واقعگرایانه باشد.

از لحاظ فیزیکی هم ، رشد فیزیکی فرد باید به حدی رسیده باشد که فرایند رشد استخوان ها تکمیل شده باشد که بعد از انجام جراحی بینی دیگر رشد استخوانی نداشته باشد. چرا که اگر بعد از جراحی بینی این اتفاق بیفتد می تواند با رشد استخوان بینی و سایر اجزای صورت فرم چهره را به کلی تغییر دهد.

مناسب ترین سن برای انجام جراحی بینی

جراحان بینی مناسب ترین سن برای انجام جراحی بینی را از سن 18-50 سالگی می دانند . ولی با این وجود در ورتی که دفورمیتی ها و بد شکلی هایی در ظاهر بینی فرد باشد جراح بینی این جراحی را انجام می دهد. و به او در سن 16 سالگی نیز اجازه جراحی بینی می دهند .

بعد از سن 18 سالگی دیگربرای افرادی که  خواهان جراحی زیبایی بینی هستند ،محدودیتی وجود ندارد .

جراحی بینی برای افرادی که سن بالای 50 سال نیز دارند قابل انجام می باشد ولی بهتر است این جراحی زمانی که پوست بینی پیر و چروک نشده است انجام شود تا نتیجه جراحی موفق باشد .

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی :

برای کسب آگاهی بیشتر درباره اقدامات قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی به مقاله جامعی که دکتر سوسن سکوتی تهیه نموده و در وب سایت ایشان موجود است مراجعه کنید.

هزینه جراحی زیبایی بینی :

هزینه جراحی زیبایی بینی با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه های بیمارستان ، هزینه های متخصص بیهوشی ، هزینه آزمایشات و غیره تعیین می شود.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )