نحوه صحیح خوابیدن بعد از انجام جراحی

نحوه صحیح خوابیدن بعد از انجام جراحی

نحوه صحیح خوابیدن بعد از انجام جراحی  : جراحی بینی مانند تمام جراحی ها به مراقبت های لازم پس از عمل نیاز دارد. هر عمل جراحی مراقبت های ویژه خودش را دارد. به طور کلی مراقبت های بعد از جراحی بینی با مراقبت های دیگر عمل ها یکسان نیست و حتما باید در رعایت این موارد دقت زیادی داشته باشید.

زیرا قسمتی از نتیجه عمل شما به همین مراقبت های بعد از عمل بستگی دارد. یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بینی که مشغله ذهنی بسیاری از مراجعه کنندگان است، نحوه خوابیدن آن ها و اتفاق هایی که ممکن است در خواب برای بینی آن ها پیش بیاید است.

چگونگی نحوه صحیح خوابیدن بعد از انجام جراحی بینی :

طرز خوابیدن شما بعد از عمل از اهمیت بالایی برخوردار است، شما باید کاملا توصیه های جراحی زیبایی بینی خود را رعایت کنید، رعایت این توصیه ها در هفته اول پس از جراحی می تواند تاثیر به سزایی در بهبود و نتیجه جراحی شما داشته باشد.

در اولین قدم انتخاب یک محیط مناسب برای خواب لازم است.

محیطی که رفت و آمد زیادی در کنار شما رخ ندهد. همینطور اگر صاحب کودکی هستید بهتر است سعی کنید از خوابیدنش در کنار خود  و یا بازی کردن در اطراف خود جلوگیری کنید.

 

نحوه صحیح خوابیدن بعد از انجام جراحی بینی

 

نخوابیدن به پهلو پس از جراحی بینی

بسیاری از افراد دارای عادت های مختلفی در طرز خوابیدن خود هستند به همین علت ثابت ماندن و در یک حالت خوابیدن برای آن ها سخت است.

ولی باید بدانید که بعد از عمل بهترین حالت خواب، خوابیدن مستقیم است. زیرا خوابیدن زیاد به پهلو باعث ورم بینی و در مواردی باعث تغییر شکل ساختمان بینی می شود.

چگونگی وضعیت قرارگیری سر نسبت به بدن

دراز کشیدن کامل و ایجاد زاویه صفر بین سر و بدن حالت درستی نیست، شما باید با قرار دادن چند بالش زیر سر خود، زاویه ای مناسب بین سر و بدن خود ایجاد کنید، هنگامی که سر شما بالاتر از بدن شما قرار بگیرد علاوه بر کاهش تورم بینی، باعث بهبود تنفس در شما می شود.

بهتر است بعد از عمل تنها بخوابید

اگر شما صاحب همسر و فرزند هستید، و کودک شما عادت دارد تا شب ها در کنار شما بخوابد، بهتر است قبل از عمل این عادت او را ترک دهید.

تا راحت تر بتوانید بعد از عمل بینی در محیطی مناسب به تنهایی بخوابید. زیرا در چنین حالتی ممکن است با برخورد دست کسانی که در کنار شما خوابیده اند بینی شما دچار آسیب شود.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )