ورزش جراحی بینی

ورزش جراحی بینی

ورزش جراحی بینی : بعد از انجام جراحی زیبایی بینی ، به دلیل آثار جراحی توصیه می شود که فرد عمل شده بیشتر استراحت نمايد. هر چه استراحت بیشتر باشد ترمیم زخم های بینی زودتر اتفاق می افتد و احتمال خون ریزی و یا پیش آمدن مشکل در ظاهر بینی کمتر می شود.

ورزش جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

دغدغه بیشتر ورزشکاران حرفه ای و آماتور درمورد شروع دوباره ورزش جراحی بینی است. در واقع برای اکثر این دسته از افراد این سوال مطرح است که آیا بعد از جراحی زیبایی بینی می توان به ورزش کردن ادامه داد؟

معمولاً بیماران بعد از گذشت ۱۲ ساعت از انجام جراحی بینی می توانند تحرک داشته باشند .البته این به معنای انجام ورزش هایی مثل دویدن نیست .

فرد بیمار بعد از گذشت یک هفته از عمل می تواند به راه رفتن به آهستگی با رعایت مسائلی مانند نگه داشتن سر در زاویه مناسب شروع کند و اگر هنگام راه رفتن دچار احساس سرگیجه و یا درد در ناحیه بینی شود، باید راه رفتن را متوقف و تا تایید دوباره جراحی بینی خود از انجام آن خودداری کند.

استراحت در این یک هفته کمک زیادی به روند بهبود می کند پس اگر بیمار می تواند باید بیشتر استراحت کند تا نتیجه ی رضایت بخشی را به دست آید.

ورزش بعد از جراحی زیبایی بینی

درهفته دوم، بیمار می تواند پیاده روی را انجام دهد؛ البته باید همچنان مواردی را که توسط جراح زیبایی بینی توصیه می شود را رعایت شود.

بعد از گذشت یک ماه می توان ورزش های سنگین تر از جمله شنا را شروع کرد. اگرچه شیرجه زدن و استفاده از سونای خشک و تر همچنان ممنوع می باشد.

بلند کردن وزنه های سنگین و یا دویدن بعد از گذشت دو ماه ممکن خواهد بود و همچنین انجام ورزش های رزمی که امکان آسیب به بینی در آن ها بالاتر می باشد، بعد از ۶ ماه میسر خواهند شد.

بعد از سپری شدن این مدت زمان هنگام انجام ورزش به منظور کاهش احتمال خطر می توان از محافظ های مخصوص بینی کمک گرفت.

طبق نظر دکتر سکوتی جراحی زیبایی بینی ، نکته ای که باید درمورد ورزش کردن بعد از جراحی بینی به آن توجه داشت  که بینی تا حدودی استحکام خود را بعد از جراحی از دست داده پس بهتر است به آن به عنوان یک عضو آسیب پذیر نگاه شود و بیمار باید از انجام فعالیت هایی که امکان آسیب به بینی را دارد پرهیز شود.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )