نکات قبل و بعد از جراحی بینی

نکات قبل و بعد از جراحی بینی

رعایت نکات قبل و بعد از جراحی بینی که توسط جراح بینی در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی مطرح می شود حائز اهمیت است تا فرد نتیجه مطلوبی را از نتیجه عمل بینی خود حاصل نماید.

ما در این مقاله در مورد نکات قبل و بعد از جراحی بینی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

نکات قبل از جراحی بینی

نکات مهمی که هر کدام از بیماران قبل از جراحی زیبایی بینی باید از آن اطلاع داشته باشند عبارت است از : اول این است که عمل تحت بیهوشی عمومی و توسط کادری مجرب انجام می گیرد.

لازم است بیمار 8 ساعت قبل از جراحی بینی کاملا ناشتا باشد و استحمام روز قبل از عمل بینی حتما انجام شود.

مدت زمان جراحی بینی اغلب حدود دو ساعت می باشد و بسته به نوع بینی یا انجام هم زمان مشکلات بینی این مدت زمان ممکن است بیشتر از دو ساعت طول بکشد.

روش جراحی بینی دکتر سوسن سکوتی به روش باز می باشد به این صورت که برشی کوچک در قسمت پایین وسط بینی داده می شود که این برش بعدا دوخته می شود و هیچ ردی از برش برجای نمی ماند.

در مورد برخی بیماران که شکستگی قبلی یا عمل های جراحی بینی تخریبی قبلی داشته اند ممکن است نیاز به استفاده از گرافت های غضروفی از گوش یا دنده یا استفاده از فاسیا از پشت گوش بیمار باشد که اغلب قبل از عمل بینی توضیحات کامل در مطب به بیمار داده می شود.

نکات قبل و بعد از جراحی بینی

نکات بعد از جراحی بینی

نکات مهم بعد از عمل بینی که بیماران باید رعایت کنند.

  • یکی در مورد تامپون داخل بینی می باشد که اغلب در جراحی های زیبایی بینی از تامپون استفاده نمی شود مگر اینکه بیمار دارای انحرافات شدید سپتوم یا دستکاری های داخل بینی مانند کوچک کردن شاخک ها را داشته باشد، که در این موارد هم بعد از دو روز تامپون ها از داخل بینی خارج می شود.
  • کمپرس یخ را نیز تمامی بیماران باید به مدت 48 ساعت استفاده کنند که موجب کاهش تورم و کبودی می شود.
  • استراحت در منزل به مدت یک هفته توصیه می شود.
  • تغذیه بیماران بسیار مهم است که بهتر است از غذاهایی که نیاز به جویدن کمتری دارد و نرم هستند استفاده شود و ترجیحا کم نمک و بدون ادویه و فلفل باشد و حاوی آب میوه تازه وآب کرفس باشد.
    پرهیز از گریه، خنده و صحبت های طولانی در دوره بعد از عمل بینی مهم است.
  • شستشو بینی با استفاده از قطره یا سرم های نرمال سالین جهت نظافت و بهداشت داخل بینی انجام شود.
  • برداشتن گچ بینی 5 تا 8 روز بعد از عمل بینی توصیه می شود که تعداد روزها بسته به نوع بینی متفاوت می باشد و لازم است که بیمار حتما روزی که می خواهد گچ را بردارد استحمام کند.

نکات بعد از جراحی بینی در طولانی مدت

  • ورزش های سبک مانند ایروبیک و پیاده روی یک ماه و نیم بعد از عمل بینی قابل انجام می باشند اما در مورد ورزش های حرفه ای و سنگین بین 3 تا 6 ماه بعد از عمل بینی بسته به نوع ورزش و نظر بهترین جراح بینی قابل انجام می باشد.
  • در رابطه با استفاده از عینک بهتر است به مدت یک ماه بعد از عمل بینی از عینک استفاده نشود مگر از عینک های سبک و ترجیحا قاب عینک را با چسب به پیشانی وصل کنید که وزن آن بر روی بینی نباشد.
  • در مورد عینک های آفتابی ترجیحا یک ماه و نیم تا دو ماه بعد از عمل بینی استفاده بشود.
  • در رابطه با مصرف سیگار و قلیان نیز ترجیحا تا یک ماه بعد از جراحی بینی نباید استفاده بشوند.
  • نکته نهایی و بسیار مهم ضربه می باشد که بیماران باید به شدت از بروز هرگونه ضربه بر روی بینی خود پیشگیری کنند و از بینی خود مراقبت کنند.