جراحی بینی های کج

جراحی بینی های کج

جراحی بینی های کج : بینی های کج به بینی هایی گفته می شود که اگر آن را دو نیمه چپ و راست در نظر بگیریم مقداری زاویه داشته باشد و یا می توان گفت بینی های کج هیچ گونه تقارنی در شکل ظاهری ندارند و دارای انحراف هستند .

 

علت کج بودن بینی

این انحراف یا عدم تقارن می تواند بر اثر عوامل مختلفی چون تصادف ،شکستگی ، دعوا وغیره ایجاد شود و باعث انحراف و کجی در بینی می شوند .

بعضی مواقع به دلیل عدم تکامل صورت ممکن است یک قسمت از بینی از قسمت دیگر کوچک تر نشان داده شود در نتیجه بینی کج نشان داده شود.

مسائل ژنتیکی خانوادگی از جمله دیگر مسائلی است که امکان دارد فرد به دلیل عدم رشد استخوان هایش در سن رشد دارای بینی کج باشد .

 هر گونه عوامل که باعث کجی بینی چه به صورت ارثی و یا چه به صورت عوامل طبیعی  باشد.

علاوه بر تغییر در شکل ظاهری بینی ، باعث اختلال در تنفس می شود و این اختلال مشکلاتی چون سردرد، خرخر کردن شبانه ، خشکی دهان ، سینوزیت و غیره می تواند به همراه داشته باشد .

تشخیص درکج بودن بینی

معمولاً پزشک با انجام رادیوگرافی یا سی تی اسکن می تواند تشخیصی راحت تر و دقیق تر داشته باشد

درمان در کج بودن بینی چگونه است ؟

اگر کجی به صورت شدید باشد پزشک می تواند با جا انداختن، بینی را درمان کند و برای صاف کردن بینی بیمار باید حتماً اقدام به جراحی کند هدف جراحی زیبایی بینی علاوه بر اینکه باعث تغییردر  ظاهر بینی می شود بلکه باعث می شود در صورت بروز هر گونه مشکل تنفسی برطرف شود .

در این نوع جراحی گاهی پزشک برای درمان اقدام به اصلاح ترمیم ضایعات می کند و یا باید به بررسی وضع تیغه بینی بپردازد .

آیا احتمال برگشت پذیری در بینی های کج وجود دارد ؟

برگشت پذیری در این نوع جراحی ها به احتمال ضعیف وجود دارد ولی درصورتی که زیر نظر متخصص صورت بگیرد و همه ی جوانب با دقت زیاد صورت بگیرد این احتمال به صفر می رسد.

مراقبت بعد از جراحی های بینی های کج چگونه است ؟

این نوع جراحی همانند جراحی های بینی دیگر باید مراقبت شود تا به نتیجه مطلوب برسید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی عبارتست از تغذیه مناسب ، روش چسب زدن درست بینی ، استفاده درست و به موقع از داروهای تجویز شده توسط پزشک ، رعایت کردن به هنگام خوابیدن و غیره شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در سایت مقاله ی مراقبت های بعد از جراحی بینی را مطالعه فرمایید .