جراحی بینی باز

جراحی بینی باز یکی از روش های جراحی زیبایی بینی است که به منظور دسترسی به ساختار و استخوان بینی برش هایی روی کلوملا ایجاد خواهد شد. جراحی بینی با هدف رفع ایرادات ظاهری و حفظ عملکرد طبیعی بینی و ایجاد تناسب با دیگر اجزای صورت انجام می شود.

جراحی بینی باز

به طور کلی جراحی در بینی به دو روش جراحی بینی باز و بسته انجام می گیرد. جراحی بینی بسته در این روش از عمل زیبایی برش ها داخل بینی ایجاد خواهد شد و روی پوست بینی برشی ایجاد نخواهد شد. روش دیگر که در این مقاله در مورد آن توضیحاتی داده خواهد شد عمل زیبایی بینی به روش باز می باشد.

عمل بینی استخوانی و گوشتی به روش باز

میزان ضخامت استخوان ها و پوست بینی دو عاملی است که موجب تقسیم بندی بینی افراد به دو نوع گوشتی و استخوانی می شود.

وجود مشکلاتی مانند بزرگ بودن نوک بینی و قوز بینی زیبایی بینی و زیبایی صورت افراد را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش اعتماد به نفس برخی از آن ها می شود.

با انجام جراحی زیبایی بینی می توان ایرادات بینی را برطرف نموده و آن را به فرمی جراحی کرد که با دیگر اجزای صورت در تناسب باشد.

  • بینی استخوانی : بینی های استخوانی پوست نازکی داشته و استخوان های آن ضخیم و محکم می باشند.
  • بینی گوشتی : بینی های گوشتی پوست ضخیمی داشته و استخوان های آن نازک می باشد.

میزان ضخامت پوست و استخوان های بینی در نتیجه عمل زیبایی بینی نیز تاثیرگذار بوده و هرچه پوست بینی نازک تر بوده و استخوان های آن مستحکم تر باشد نتیجه تغییر فرم بینی رضایت بخش تر خواهد بود.

به همین دلیل جراحی بینی استخوانی راحت تر از عمل بینی گوشتی بوده و دارای نتایج رضایت بخش تری است.

مزایای جراحی بینی باز

جراحی در بینی با تکنیک باز اولویت بیشتر جراحان بینی می باشد و به طور کلی جراح بینی روشی را انتخاب می نماید که دید و تسلطش روی استخوان و غضروف به خصوص نوک بینی بیشتر و قدرت مانور بیشتری نیز داشته باشد.

روشی است که برای انجام جراحی ترمیمی بینی انجام می شود.

جراحی بینی باز

عملکرد جراحی بینی باز

بعد از بیهوشی برش 4 الی 5 میلی متری روی کلوملا ایجاد خواهد شد و پوست از ساختمان بینی جدا خواهد شد.

جراح بینی با دقت بالاتر و کمترین خطا ایرادات بینی را برطرف خواهد کرد و تغییرات مورد نظر را اعمال خواهد نمود.

بعد از پایان عمل پوست بدون هیچ تغییری و با خاصیت ارتجاعی که دارد سر جای خود قرار می گیرد و با زدن چسب و قرار دادن اسپلینت بینی پانسمان خواهد شد.

نکته قابل ذکر این است که روشی که انتخاب می شود طبق نظر جراح بینی و با توجه به میزان ایراد و انتظار فرد از تغییر فرم بینی بستگی خواهد داشت.

جراح بینی بعد از معاینه بینی و شنیدن انتظار فرد از تغییر فرم بینی ، روش مناسب را برای رسیدن به نتایج مطلوب انتخاب خواهد نمود.

عمل بینی باز بهتر است یا بسته؟

عموما پزشکان زبده متد جراحی بینی باز را نسبت به بسته ارجحیت می دهند. این روش به دلیل مزایایی که دارد این امکان را به پزشک می دهد که پروسه های پیچیده عمل نظیر جراحی بینی ترمیمی ،  عمل بینی گوشتی ، ایرادات مادرزادی نظیر لب شکری و دیگر موارد را با استفاده از این روش انجام دهند.

چه کسانی کاندیدای جراحی بینی باز هستند؟

برخی افراد به دلیل ویژگی های ساختاری بینی و با توجه به هدف خود نیازمند استفاده از متد عمل باز بینی هستند و بعضی دیگر بهتر است از عمل بسته بینی استفاده کنند. انتخاب متد عمل به عهده پزشک است و بهتر است متقاضی در این موضوع دخالت چندانی نداشته باشد. به طور کلی کاندیدای مناسب عمل باز بینی دارای ویژگی های زیر هستند:

  • برای ایجاد تغییرات لازم ، نیازمند تغییرات زیاد با پیچیدگی فراوان هستند.
  • متقاضیانی که برای عمل ترمیمی بینی اقدام می کنند.
  • افرادی که به دلیل ضعف در ساختار غضروف و استخوان بینی نیازمند گرافت گذاری حین عمل زیبایی بینی هستند.

جراحی بینی باز

4 تفاوت عمل بینی به روش باز و بسته

  1. یکی از تفاوت های این دو متد در میزان التهاب بعد از تغییر فرم است. افرادی که با متد باز عمل زیبایی انجام می دهند به دلیل تغییرات بیشتر و باز شدن پوست ، التهاب بیشتری را تجربه می کنند.
  2. در روش بسته هیچ برش و در نتیجه بخیه ای در ظاهر بینی ایجاد نمی شود. اما متد باز ، پوست بینی در ناحیه کلوملا (حد فاصل دو حفره بینی) باز می شود.
  3. مدت زمان پروسه عمل در متد بسته کمتر از روش باز است.
  4. دوره نقاهت متد باز بیشتر از روش بسته است.

اقدامات قبل از جراحی بینی باز

  • بدیهی است اولین قدم برای انجام این پروسه ، انتخاب یک جراح بینی خوب و باتجربه است. این انتخاب تاثیر مستقیم در نتیجه نهایی داشته و به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است.
  • مشاهده نمونه کار های پزشک می تواند به شما در انتخاب حرفه ای ترین جراح کمک کند.
  • در جلسه مشاوره انتظارات خود از انجام فرآیند عمل را بیان کنید.
  • چنانچه تحت درمان با دارو هستید یا سابقه بیماری دارید یا اگر به دارو یا دارو های خاصی حساسیت دارید حتما جراح بینی خود را در جریان قرار دهید.
  • از 10 روز قبل از انجام فرآیند استعمال دخانیات ممنوع می باشد. همچنین نباید از الکل و نوشیدنی های حاوی آن میل کنید. چرا که این مواد در اکسیژن رسانی به خون اختلال ایجاد کرده و روند عمل را تحت تاثیر قرار می دهند.
  • افرادی که از چشم های ضعیفی برخوردار هستند ، پیش از انجام پروسه ، باید لنز طبی تهیه کنند چرا که پس از عمل اجازه استفاده از عینک را ندارند.
  • مصرف مایعات و مواد مغذی از یک هفته پیش از پروسیجر باعث افزایش مقاومت بدن خواهند شد.
  • برای عمل، معده بیمار باید خالی باشد چرا که در صورت پر بودن معده، امکان برگشت مواد غذایی به نای و بروز مشکلات تنفسی وجود دارد. بنابراین از 8 ساعت پیش از جراحی از خوردن و آشامیدن ( حتی آب ) خودداری نمایید.
  • پیش از جراحی حتما استحمام نمایید تا بدن از هرگونه آلودگی پاک شود.
  • روز جراحی از داشتن لاک و آرایش خودداری نمایید. داشتن زیور آلات خصوصا اشیا فلزی ممنوع می باشد.
  • آقایان باید برای عمل ریش و سبیل خود را کوتاه کنند.
  • حتما به اتفاق یک همراه در محل جراحی حضور داشته باشید. توجه داشته باشید که وجود یک نفر کافیست.
  • در ساعت تعیین شده در کلینیک یا بیمارستان حضور داشته باشید.