جراحی بینی و بارداری

جراحی بینی و بارداری

جراحی بینی و بارداری : اغلب مراجعه کنندگان برای جراحی بینی بانوان هستند و سوالات اغلب بانوان این است که می توان در دوران بارداری جراحی زیبایی بینی را انجام داد یا چه مدت بعد از آن می توان برای عمل بینی اقدام نمود.

در پاسخ باید متذکر شد که هرگونه عمل جراحی در دوران بارداری ممنوع می باشد و بانوانی که تصمیم به جراحی زیبایی بینی دارند باید با انجام تست بارداری از باردار نبودن خود اطمینان یابند، سپس برای جراحی بینی مراجعه نمایند.

جراحی بینی و بارداری

جراحی بینی به یک روز منتهی نمی شود بلکه روندی است که به آرامی طی خواهد شد و نیازمند زمان است و نتایج مطلوب به تدریج حاصل می گردد.

بیشتر جراحان بینی زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی را بعد از طی دوره بهبودی و رسیدن به حالت پایدار و ثابت پس از عمل بینی را توصیه می کنند.

جراحی بینی و بارداری

تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی

طی دوران بارداری تغییراتی در بدن بانوان ایجاد خواهد شد و تغییراتی که در بینی ایجاد می شود از قبیل افزایش ضخامت تیغه بینی متراکم شدن حفره های سینوس و بالا رفتن حد مخاط بینی است که این تغییرات به علت ورم کلی بدن می باشد.

بیشتر بانوان نگران این موضوع هستند که این تغییرات پایدار خواهد بود باید گفت که خیر این افزایش سایز و فرم بینی بعد از بارداری و کاهش ورم بدن به حالت قبل خود باز خواهد گشت.

جراحی بینی در دوران شیردهی

عمل بینی در دوران شیردهی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، فقط باید تا 6 الی 8 ساعت از شیر دادن به کودک خوداری نماید تا اثر داروهای بیهوشی از بدن خارج گردد.

داروهایی که در دوران نقاهت استفاده شود اختلالی در روند شیردهی ایجاد خواهد کرد ؟

جراح بینی دارویی را برای دوران نقاهت تجویز می نماید که هیچگونه اختلالی در روند شیردهی ایجاد ننماید.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی