اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی برای داشتن عمل بینی ایمن و موفقیت آمیز از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و اقدامات فرد قبل و بعد از رینوپلاستی در کیفیت عمل زیبایی بینی تاثیر گذار خواهد بود. جراحی بینی عملی است که تغییرات را با هدف زیباتر کردن شکل بینی و ایجاد هارمونی بین بینی و سایر اجزای صورت با حفظ عملکرد طبیعی بینی اعمال خواهد شد. به گفته دکتر سوسن سکوتی ، بهترین جراح بینی تهران ، فرد با توجه به نوع و ساختار بینی خود باید انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه این پروسه داشته باشد.

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • اولین و مهمترین اقدام قبل از جراحی بینی انتخاب بهترین جراح بینی می باشد.
  • در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی انتظار و خواسته خود را از انجام رینوپلاستی بیان نمایید.
  • آزمایش های تجویز شده قبل از عمل بینی توسط جراح بینی را انجام دهید.
  • دو هفته قبل از عمل بینی از مصرف داروهایی از قبیل آسپرین و بروفن که موجب اختلال در انعقاد خون می شود، پرهیز نمایید.
  • از دو هفته قبل از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی اجتناب نمایید. زیرا دخانیات موجب کاهش اکسیژن موجود در خون شده و احتمال مشکلات تنفسی حین عمل را خواهد داشت.
  • اگر تحت درمان داروی خاصی یا دچار سرماخوردگی هستید، ابتدا دوره درمان را کامل نمایید و بعد از بهبودی کامل برای جراحی بینی اقدام نمایید.

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی

  • در صورتی که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید یا به داروی خاصی حساسیت دارید، جراح بینی را مطلع سازید.
  • شب قبل از جراحی بینی شام سبک میل نماید و حدود 6 الی 8 ساعت قبل از عمل بینی ناشتا باشید تا حین عمل معده خالی باشد و فرد جراحی بینی ایمنی داشته باشد. چنانچه معده حین عمل خالی نباشد، موجب برگشت مواد غذایی به مجاری تنفسی شده و تنفس فرد را دچار اختلال خواهد کرد.
  • شب قبل از عمل بینی استحمام نمایید، زیرا تا چند روز نمی توان استحمام نمود و در روزهای اولیه بعد از جراحی بینی انجام استحمام دشوار می باشد و نباید گچ بینی به هیچ عنوان خیس شود.
  • قبل از جراحی بینی آقایان ریش و سبیل خود را اصلاح کنند و بانوان نیز بدون آرایش برای جراحی بینی حضور داشته باشند.
  • روز عمل بینی لباس راحت یا گشاد یا پیراهنی که دارای دکمه از جلو باز شود، تن کنید تا هنگام تعویض، لباس با بینی برخورد نداشته باشد.
  • در روز جراحی بینی مدارک پزشکی را همراه داشته باشید.
  • با یک همراه یک ساعت قبل از زمان تعیین شده در کلینیک حضور داشته باشید.

انتخاب بهترین جراح بینی تهران

ابتدایی ترین مرحله در اقدامات قبل از جراحی بینی ، انتخاب دکتر خوب عمل بینی می باشد که فرد بهتر است با دقت و تحقیق بسیار این کار را انجام دهد. جراحی بینی امروزه بیشترین متقاضی را در بین عمل های زیبایی به خود اختصاص داده است. همانطور که میدانید انجام این پروسه بایستی توسط بهترین جراح بینی تهران صورت بگیرد. درست است که روندی ایمن و تهاجمی به شمار می آید. اما این تنها در صورتی است که فرآیند به وسیله دکتر خوب عمل بینی در تهران حاذق و با تجربه انجام شود. در انتخاب پزشک دقت بالایی به خرج دهید که نتیجه مطلوب و فرم دلخواهی را به دست بیاورید. بله درست متوجه شده اید ؛ جهت دریافت نتیجه ای متناسب با سلیقه و خواست فرد متقاضی دکتر تاثیر بسزایی دارد.

اقدامات شب قبل از جراحی بینی

  • بخاطر داشته باشید که پس از اتمام روند بهتر است که چند روز اولیه دوش نگیرید ؛ در نتیجه شب قبل از رینوپلاستی بهتر است که استحمام کنید.
  • شب قبل بایستی شام سبک میل کنید.
  • هماهنگی های لازم را جهت بردن یک نفر از اشنایان یا نزدیکان خود را جهت همراه در بیمارستان انجام دهید.

دیگر مراقبت های قبل از عمل بینی

  • از مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، بر تن کردن لباسی با یقه آزاد و رها می باشد که در زمان تعویض کمترین برخورد را با سر و صورت شما داشته باشد.
  • در روز مشخص شده برای انجام پروسه بایستی ناشتا باشید.
  • همانطور که اطلاع دارید جهت پیشگیری از بروز هر گونه عفونت ، بهتر است که با صورتی تمیز و بدون آلودگی در اتاق عمل حضور داشته باشید.
  • طبق بند بالایی بدیهی است که آقایان با چهره ای اصلاح شده و بانوان بدون آرایش جهت عمل کردن بینی خود حاضر شوند.

استرس و واهمه از عمل 

بی شک بسیاری از افراد به دلیل ترس از اتاق عمل و بیهوشی از انجام جراحی بینی منصرف شده اند. اما اگر در انتخاب دکتر عمل بینی بهترین انتخاب را داشته باشید علاوه بر اینکه در اتاق عمل حاذق می باشد می تواند بهترین مشاور برای شما نیز باشد. در واقع با شرکت در جلسه مشاوره که با جراح بینی دارید می توانید تمامی پرسش های خود را مطرح کنید و پاسخ هایی واضح و شفاف را دریافت نمایید.

در نتیجه با شرح کاملی که پزشک از روند تغییر فرم بینی به شما ارائه می دهد متوجه می شوید که انجام این تغییرات در واقع اصلا نگران کننده نبوده و پروسه ایمن و کم تهاجم می باشد. در نتیجه با خیال راحت می توانید خود را به دستان هنرمند دکتر بسپارید و منتظر مشاهده نتیجه نهایی باشید.

تعیین هدف از انجام عمل زیبایی بینی

یکی دیگر از اهداف اقدامات قبل از جراحی بینی است زیرا ؛ می دانید که رینوپلاستی در واقع محدودیتی ندارد و تمام افراد می توانند کاندید این روند باشند. اما بهتر است که از نتیجه پیش رو انتظارات عقلانی داشته باشید. در انتخاب مدل های پیش رو سعی داشته باشید اصولی و منطقی انتخاب کنید و دلیل شما یک انتخاب زودگذر نباشد. زیرا اعمال تغییرات خواسته شده شما راه برگشتی ندارد. نمی توانید بعد از انجام تغیرات و اصلاح فرم بینی ابراز پشیمانی کنید. در نتیجه بهتر است که عجولانه تصمیم نگیرید.

تصمیم های آنی و لحظه ای ممکن است که پشیمانی به بار بیاورند. در نتیجه هرگز با مشاهده یک بازیگر یا پوستر تبلیغاتی دست به عمل بینی نزنید. ابتدا تمامی جوانب را بسنجید و مورد بررسی قرار دهید. سپس می توانید با دکتر عمل بینی مشورت کنید ، ایشان با توجه به شرایط جسمانی و همچنین فرم صورت شما بیان میکند که برای برطرف کردن ایرادات بینی کاندید مناسبی هستید یا خیر؟!