جراحی بینی فانتزی

عمل زیبایی بینی ، طی چند دهه اخیر ، رواج گسترده ای یافته و شمار طرفداران آن ؛ افزایش چشمگیری داشته است ، تا جایی که می توان از آن به عنوان یک عمل جراحی پرطرفدار در سرتاسر جهان یاد کرد. در مقاله پیش رو ، قصد داریم به شرح توضیحاتی پیرامون جراحی بینی فانتزی بپردازیم ، اما پیش از آن لازم می دانیم به نکاتی درباره جراحی بینی اشاره نماییم.

جراحی بینی فانتزی

افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی دارند ، پیش از اقدام به انجام آن باید در ابتدا ، آگاهی خود را نسبت به این جراحی افزایش دهند. متقاضیان جراحی بینی ، با تکیه بر اطلاعاتی که در این راستا کسب کرده اند ؛ خواهند توانست ، یک جراح بینی حاذق و مجرب را انتخاب نموده و با دیدی واقع گرایانه مبادرت به انجام این جراحی نمایند. از جمله مواردی که افراد باید پیش از عمل بینی ، با آن آشنایی داشته باشد ؛ انواع مدل بینی می باشد. چنانچه درصدد انجام جراحی زیبایی بینی هستید ، حتما نام جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی به گوش تان خورده است. در ادامه به اختصار به شرح هر یک از این موارد پرداخته ایم.

انواع مدل جراحی بینی

  • جراحی بینی طبیعی : در حال حاضر با تغییر فاکتورهای زیبایی شناسی ، شاهد آن هستیم که اکثر متقاضیان جراحی بینی ، تمایل دارند که بینی شان را به فرم طبیعی جراحی کنند. در جراحی بینی طبیعی ، تنها اشکالات و ایرادات ظاهری یبنی اعم از قوز روی پل بینی ، افتادگی نوک بینی ، پهنای بینی و غیره مرتفع می گردند و بینی هرگز حالتی مصنوعی به خود نمی گیرد ؛ به طوری که به سادگی نمی توان حدس زد که بینی فرد جراحی شده است.
  • جراحی بینی نیمه فانتزی : تقریبا بیشتر متقاضیان این مدل از جراحی بینی را خانم ها تشکیل می دهند. در جراحی بینی نیمه فانتزی ، علاوه بر آن که عیوب بینی برطرف می شود ؛ با حفظ تناسبات صورت ، نوک بینی نیز سربالا شده و قوس مختصری در پشت بینی ایجاد می شود.

جراحی بینی فانتزی

  • جراحی بینی فانتزی : این مدل از جراحی بینی ، برای افرادی که بینی های استخوانی داشته و اجزای صورت ظریفی دارند ، گزینه مناسبی می باشد. در عمل بینی فانتزی که در بین عوام به جراحی دماغ عروسکی نیز مصطلح است ، قوس زیادی در نمای نیمرخ بینی ایجاد می شود و نوک بینی تا حد زیادی سربالا بوده و سوراخ های بینی کوچک تر از اندازه طبیعی می شود. از این رو به جرأت می توان گفت که جراحی زیبایی بینی فانتزی ، از حساسیت بالایی برخوردار است و انجام آن باید به یک جراح بینی ماهر و باتجربه واگذار شود ؛ تا از بروز عوارض جدی پیشگیری به عمل آمده و نتیجه ای قابل قبول حاصل گردد.

تفاوت جراحی بینی طبیعی و جراحی بینی فانتزی

نتیجه جراحی بینی ، بینی طبیعی خواهد بود یا بینی عروسکی یا فانتزی که اصلی ترین تفاوت آن ها در فرم نوک بینی می باشد. زاویه بین لب و بینی بین 90 الی 105 درجه می باشد که اگر این زاویه به 90 درجه نزدیک تر باشد بینی طبیعی و اگر به 105 درجه نزدیک باشد بینی فانتزی یا عروسکی خواهد بود.

کاندیدای مناسب جراحی بینی فانتزی

عمل بینی فانتزی یا عروسکی مناسب هر چهره ای نخواهد بود و هر چهره ای را زیبا نخواهد کرد. به طور کلی مدل بینی های عروسکی ، مناسب خانم هایی است که دارای صورت ظریف با اجزای کوچک می باشد. رینوپلاستی عروسکی یا فانتزی، مناسب افرادی با بینی های استخوانی می باشد به این خاطر که لازمه موفقیت آمیز بودن جراحی بینی فانتزی داشتن بینی با غضروف مقاوم و پوست نازک می باشد. افرادی که دارای اجزای صورت بزرگ و بینی های گوشتی هستند ، مورد مناسبی برای انجام جراحی بینی عروسکی نیستند.

انواع روش جراحی بینی فانتزی

برای انجام جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از روش های جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته را انتخاب می کند. در جراحی بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را اعمال می نماید. اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

نکات مهم جراحی بینی فانتزی

  • فاصله میان لب و بینی به نحوی باید ایجاد شود که فرم بینی حالت خوکی نگیرد.
  • عملکرد تنفسی بینی باید مدنظر فرد و جراح بینی باشد به این خاطر که بینی خیلی کوچک باعث ایجاد مشکلات تنفسی خواهد شد.
  • تناسب بین بینی و دیگر اجزای صورت باید حفظ شود، زیرا بینی در مرکز صورت قرار دارد و زیبایی بقیه اجزای چهره را تحت شعاع قرار خواهد داد.

 

نتیجه جراحی بینی فانتزی

جراح بینی ، تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی بینی ایفا می نماید و نباید فرد اصرار به بیش از حد کوچک شدن بینی یا سوراخ های آن داشته باشد به این خاطر که در دراز مدت فرد دچار اختلالات تنفسی خواهد شد. باید متذکر شد که بینی کوچک ملاک زیبایی نیست بلکه بینی زمانی زیبا به نظر می رسد که با دیگر اجزای صورت همخوانی داشته باشد.

بهترین جراح بینی فانتزی کیست ؟

  • اکثر کسانی که قصد انجام جراحی بینی فانتزی را دارند برای به دست آوردن نتیجه ایده آل از جراحی بینی به دنبال بهترین جراح بینی فانتزی هستند.
  • برای انتخاب بهترین جراح بینی فرد می تواند از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کند یا به عنوان مثال در گوگل واژه بهترین جراح بینی فانتزی در تهران را جستجو کند.
  • پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی برای مشاوره به مطب آن ها رفته و انتظارات خود را از جراحي بيني فانتزي به جراح بینی مورد نظر بگویند.
  • حتما برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای جراح بینی را مشاهده کنید.
  • با بیمارانی که در مطب حضور دارند صحبت کرده و میزان رضایت آن ها را بسنجید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که هزینه را ملاک انتخاب خود قرار ندهید و بخاطر هزینه کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکنید و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

  1. آزمایشاتی را که جراح بینی تجویز نموده است به طور کامل انجام دهید.
  2. بانوان بهتر است بدون آرایش صورت و لاک ناخن برای جراحی بینی مراجعه کنند.
  3. آقایان پیش از مراجعه برای جراحی زیبایی بینی ریش و سبیل خود را بتراشند.
  4. به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین استفاده نکنند.
  5. به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی عروسکی از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنند.
  6. بیمار در روز جراحی بینی حتما 1 الی 2 همراه با خود داشته باشد.
  7. به مدت 8 ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی چیزی میل نکرده و ناشتا برای جراحی بینی مراجعه کند.

 

جراحی بینی فانتزی

بیهوشی در عمل بینی فانتزی :

بارها شنیده اید که رینوپلاستی می تواند با دو متد بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی مورد انجام قرار بگیرد. جراحی بینی عمدتا مدل های متنوعی را دارد که یکی از آنها به مدل عروسکی معروف است. در این پروسه بهتر است که از روش بیهوشی عمومی استفاده شود. زیرا این متد نیاز به اعمال تغییرات بیشتری به نسبت دیگر روند ها می باشد. جراحی بینی فانتزی عمدتا بر روی هر دو نوع دماغ گوشتی و استخوانی انجام میگیرد. در این نوع عمل کردن دوره ریکاوری به نسبت کم تر است اما این زمان نیازمند رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد.

روش های رینوپلاستی

تکنیک باز :

در این متد جراح با استفاده از یک برش در ناحیه کلوملا که می شود بخش زیرین دو سوراخ بینی می توان پوست بینی را بلند کرد. با این فرآیند دکتر بیشترین میزان دسترسی به آناتومی و ساختار داخلی دماغ را دارد و به راحتی می تواند تمام تغییرات خواسته شده را اعمال کند. در پی اتمام جراحی ، پزشک پوست را به محل اولیه خود باز میگرداند و با استفاده از نخ های بخیه ، پوست را بخیه زده و بعد از گذشت مدتی بهبود می یابد. دقت داشته باشید که این متد می تواند کمی اسکار را بر جای بگذارد که با رعایت نکات گفته شده می توان آن را برطرف کرد.

تکنیک بسته :

در این متد جراح برش ها را داخل حفره های بینی ایجاد می کند. با این حال نمی شود در این متد تغییرات اساسی و با جزئیات را اعمال کرد. زیرا دسترسی کامل به ساختار داخلی وجود ندارد و کاری سخت به شمار می آید. مزیت اصلی این روش که باعث شده است افراد خواهان آن باشند نداشتن اسکار برجای مانده بعد از اتمام جراحی بینی فانتری می باشد.

مراقبت های بعد ازجراحی بینی فانتزی

  • داروهایی را که جراح بینی تجویز نموده است به طور کامل استفاده کنید.
  • بعد از جراحی بینی از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد جدا خودداری کنید.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد جدا خودداری نمایید.
  • به مدت دو هفته بعد از جراحی بینی عروسکی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.
  • تا یک هفته بعد از جراحی بینی از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و جسمی خودداری کنید.
  • هنگام استراحت و دراز کشیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهید تا سر بالا تر قرار گیرد.
  • برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • آب میوه های طبیعی همچون آب کرفس و آب آناناس در کاهش تورم و کبودی و همچنین بهبود زخم ها موثر هستند.
  • برای مدتی نمک و ادویه های تند را از رژیم غذایی خود حذف کنید یا به حداقل برسانید.
  • به مدت 7 روز ، از مواد غذایی نرم ، کوبیده و میکس شده استفاده کنید. تا یک ماه از گاز زدن مواد غذایی سفت همچون سیب و آدامس خودداری نمایید.
  • از خوابیدن به پهلو ها و روی شکم پرهیز کنید.
  • تا چند وقت شنا کردن در استخر و دریا ممنوع می باشد.
  • تا دو ماه مجاز به استفاده از عینک آفتابی و طبی نخواهید بود. افراد عینکی می توانند از لنز طبی به جای عینک استفاده کنند.
  • بهتر است تا مدتی از لباس های زیپی یا دکمه دار استفاده کنید تا به راحتی قادر به تعویض آن باشید.
  • تا هفت روز قالبی به روی بینی قرار دارد ، در این مدت مراقب باشید که قالب خیس نشود. توصیه می شود به صورت آرایشگاهی مو های خود را بشویید و به هنگام استحمام سر خود را زیر آب نگیرید.

بینی فانتزی به چه افرادی می آید ؟

بیشتر اشخاص علت تن دادن به جراحی بینی برای داشتن فرم عروسکی و کوچک می باشد. اما برای انجام دادن آن می بایست ابتدا به دکتر عمل بینی مراجعه کنید که بتوان بسته به ساختار دیگر اجزا صورت به شما بیان کرد که جراحی بینی فانتزی مناسب شما می باشد یا خیر؟! مدل های رینوپلاستی مختص به یک گروه یا جنسیت از افراد نمی باشد و می توان برای همگان از مزیت های ارزنده آنها بهره مند شد. حتی افرادی که دارای بینی های گوشتی و استخوانی می باشند نیز می توانند جراحی بینی فانتزی را انجام دهند. اما در این مسیر اگر میل به ایجاد تناسب در صورت خود دارید بهتر است به خاطر بسپارید که عمل بینی عروسکی به دلیل اینکه سایز و اندازه کوچکی دارد بهتر است که برای آن دسته از افراد که دارای صورت های گرد و کوچک می باشند بسیار متناسب می باشد. به یاد داشته باشید که صورتی بعد از جراحی بینی فانتزی زیبایی دارد که میان بینی و دیگر اجزا صورت تناسب وجود داشته باشد.

فاکتور اصلی در نتیجه نهایی عمل بینی فانتزی

تاثیر پوست بر رینوپلاستی از مواردی است که جراح بینی باید به آن توجه داشته باشد. در جراحی بینی فانتزی تغییرات بسیاری اعمال خواهد شد و این موضوع موجب می شود که به تمامی موارد اثر گذار بر نتیجه نهایی بسیار توجه داشت. در افرادی که پوست بینی آنان از ضخامت بالایی برخوردار است تغییرات آنچنان به چشم نمی آید. اما برای آنان که پوستی نازک دارند کوچکترین تغییر بیشترین نمایش را در چهره به وجود می آورد.

تورم بعد از جراحی بینی فانتزی :

ورم یکی از عارضه های بعد از عمل بینی است که برای بینی های گوشتی به نسبت استخوانی بیشتر می باشد. اما این وضعیت با رعایت برخی از نکات به راحتی قابل کنترل بوده و بهبود می یابد. در روند عمل بینی فانتزی به دلیل تغییرات بسیار میزان این تورم به نسبت دیگر عمل ها بیشتر می باشد.

عوارض جراحی بينی فانتزی چیست ؟

در صورتی که فرد برای انجام عمل بینی فانتزی به بهترین جراح بينی فانتزی مراجعه نماید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کند دچار هیچ عارضه ای نخواهد شد.

هزینه جراحی بینی فانتزی چقدر می باشد؟

هزینه عمل بینی فانتزی با توجه به مؤلفه های مختلفی مشخص شده و در جلسه مشاوره قبل از عمل ، به اطلاع بیمار رسانده می شود.