عمل جراحی بینی گوشتی

امروزه افراد زیادی برای از بین بردن مشکلاتی بینی خود اقدام به عمل جراحی بینی می کنند اما کسانی که دارای بینی گوشتی هستند بهتر است پیش از اقدام به عمل جراحی بینی گوشتی اطلاعاتی داشته باشند.

ویژگی های بینی گوشتی چیست ؟

بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و اسکلت ضعیف می باشد، همچنین این نوع بینی دارای نوک بینی پهن و غدد چربی فراوان در اطراف سوراخ های بینی می باشد به گونه ای که با فشار دو انگشت از منافذ موجود بر روی پوست چربی خارج می شود.

عمل جراحی بینی گوشتیعمل جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی بینی گوشتی به دو روش جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته انجام می شود، به این نکته مهم توجه داشته باشید که جراح بینی با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از روش های جراحی زیبایی بینی را انتخاب کرده و اقدام به جراحی بینی می کند.

در جراحی بینی باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا نمودن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند.

در جراحی بینی بسته هیچ برشی بر روی پوست بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

در جراحی بینی باز تورم و کبودی بیشتر از روش بسته بوده اما به دلیل اینکه زیر دید مستقیم جراح بینی انجام می شود احتمال بروز غیر قرینگی بسیار کم می باشد.

عمل بینی گوشتی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص عمل جراحی بینی گوشتی با لیزر هستیم اما باید بگوییم که هنوز علم پزشکی در حوزه لیزر آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را در اسکلت بینی ایجاد کرد، لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

بهترین جراح بینی گوشتی کیست ؟

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند بهتر است برای به دست آوردن نتیجه ایده آل به بهترین جراح بینی گوشتی در تهران یا غیره مراجعه کند و بهترین نتیجه را به دست آورد.

درباره عمل جراحی بینی مقالات زیادی نوشته شده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

عمل جراحی بینی گوشتیاقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • مصرف انواع داروهای مسکن حاوی آسپرین ، حداقل 14 روز قبل از جراحی بینی تا 14 روز پس از آن ممنوع می باشد ، تاکید بر قطع مصرف این قبیل داروها به این خاطر است که این نوع داروها در انعقاد خون اختلال ایجاد می کنند و به این ترتیب ریسک خونریزی را افزایش می دهند.
  • افراد باید در صورت مصرف سیگار و الکل حتما پزشک معالج خود را آگاه نمایند و از 2 هفته قبل از عمل بینی ، مصرف سیگار و دخانیات و همچنین الکل را ترک کنند ، زیرا الکل و سیگار فرآیند اکسیژن رسانی خون را مختل کرده و فرد را در حین عمل در معرض خطر  قرار می دهند ، همچنین بعد از عمل نیز روند ترمیم زخم ها را کند می کنند.
  • متقاضیان جراحی بینی در صورتی که به بیماری حاد یا مزمن زمینه ای دچار هستند یا داروهای مرتبط با این بیماری ها را مصرف می کنند پزشک خود را آگاه سازند.
  • افراد می بایست چنانچه قبل از عمل دچار سرماخوردگی شده اند ، پزشک معالج خود را در جریان قرار دهند ، زیرا در صورت سرماخوردگی موعد عمل تا زمانی که سرماخوردگی به طور کامل برطرف شود باید به تاخیر بیافتد.
  • به دلیل ممنوعیت استحمام تا چند وقت بعد از جراحی بینی( به منظور جلوگیری از خیس شدن اسپلینت ) ، به متقاضیان این جراحی توصیه می شود قبل از عمل حتما دوش بگیرند.

عمل جراحی بینی گوشتیسایر اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • در روز عمل داشتن هر گونه آرایش برای خانم ها ممنوع است ، چرا که سبب ایجاد آلودگی در جراحی می شود ؛ از این رو توصیه می گردد که خانم ها در روز عمل ، صورت خود را به طور کامل شستشو داده و آن را از مواد آرایشی پاک نمایند.
  • آقایان باید در روز عمل ، سبیل و ریش شان را تا حد ممکن بتراشند.
  • یک سری آزمایشات مخصوص ، قبل از عمل بینی برای متقاضیان این جراحی تجویز می شود که افراد باید تمامی این آزمایش ها را انجام دهند و نتیجه آن را به همراه کلیه مدارک پزشکی شان دراختیار جراح بینی بگذارند.
  • معده در حین عمل باید خالی باشد ، زیرا پر بودن معده سبب می شود که محتوای معده به داخل مجاری تنفسی برگشت کند و سبب ایجاد خظر برای بیمار گردد ؛ از این رو می بایست بیماران در روز عمل ناشتا بوده و از 8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورند و ننوشند.
  • متقاضیان جراحی بینی باید توجه داشته باشند که در صورت حامله بودن حتما مسئله را به اطلاع جراح بینی برسانند ، زیرا در صورت بارداری نباید این عمل را انجام داد و زمان انجام آن را تا بعد از زایمان به تاخیر انداخت.
  • متقاضیان این عمل در صورتی که در دوران شیردهی باشند ، می توانند جراحی بینی را انجام دهند ، فقط باید توجه داشته باشند که به دلیل پیشگیری از اثرگذاری داروهای بیهوشی بر روی نوزاد نباید تا 8 ساعت به کودک شیر داد و شیردهی پس از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

توجه نمایید که افزون بر تبحر جراح بینی و اهمیت اقدامات قبل از جراحی بینی ، مراقبت های بعد از عمل نیز تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی بینی دارد. از این رو در ادامه مراقبت های بعد از عمل بینی را تشریح خواهیم کرد :

  • طبیعتا بعد از جراحی بینی ، تورم در بینی و بخش هایی از صورت و کبودی در نواحی اطراف چشم وجود خواهد داشت ، این مسئله بعد از تمامی اعمال جراحی وجود دارد و امری عادی است ، لذا از این اتفاق نگران نباشید چرا که پس از چند روز از بین می رود.
  • جهت کاهش سریع تر تورم و کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید ، البته دقت داشته باشید که کمپرس را نباید مستقیما بر روی بینی خود قرار دهید.
  • پزشک معالج تان برای شما داروهایی تجویز می کند که باید راس ساعات تعیین شده و به طور کامل آن ها را مصرف کنید ، لازم به ذکر است که از خوردن دارو به صورت خودسرانه باید اجتناب نمایید.
  • روزهای ابتدایی بعد از عمل بینی ، تقریبا تا 4 روز فقط مواد غذایی نرم و آبکی میل کنید و از خوردن غذاهایی که باید طولانی مدت جویده شوند خودداری نمایید از روز پنجم به بعد می توانید غذاهای معمول و روزمره را میل کنید.

دیگر مراقبت ها بعد از جراحی بینی گوشتی

  • توجه داشته باشید که خوردن نمک و ادویه تا چند روز بعد از جراحی بینی ، ممنوع است ؛ زیرا این موارد منجر به تشدید تورم بینی می شوند.
  • به منظور کاهش تورم می توانید آب آناناس و آب کرفس بنوشید.
  • به هنگام خواب نباید به پهلو و شکم بخوابید و تا چند وقت باید به صورت طاقباز بخوابید تا بینی تان تحت فشار قرار نگیرد ؛ همچنین برای کاهش تورم باید چند بالش زیر سرتان بگذارید تا سرتان با بدن شما زاویه ای 30 درجه بسازد.
  • بعد از جراحی بینی ، پزشک یک گچ مخصوص ( اسپلینت ) بر روی بینی شما قرار می دهد که باید تا 7 روز بر روی بینی تان بماند و در این مدت هرگز آن را خیس یا مرطوب نکنید.
  • تا 3 ماه بعد از جراحی بینی نباید فعالیت های شدید و ورزش های سنگین انجام دهید.
  • تا 2 ماه بعد از جراحی بینی باید از شنا کردن ، رفتن به سونا و قرارگیری طولانی مدت زیر نور آفتاب پرهیز کنید.
  • استفاده از عینک ( طبی و آفتابی ) تا 2 ماه بعد از عمل بینی ، ممنوع است ؛ زیرا بر روی پل بینی فشار ایجاد می کند و می تواند سبب تغییر فرم جدید بینی شود.

هزینه عمل جراحی بینی گوشتی

هزینه عمل بینی گوشتی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه بیمارستان ، هزینه داروها و آزمایشات ، هزینه متخصص بیهوشی و غیره تعیین می شود.