جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی برای بینی های استخوانی که پوست نازک دارند و از نظر ساختاری دارای غضروف و استخوان محکمی هستند ، انجام می شود. این بینی ها عموما دارای ویژگی هایی نظیر قوز بزرگ ، افتادگی نوک بنیی ، ارتفاع زیاد ، طول زیاد ، پهنای کم و حفره های بزرگ هستند. در طی جراحی بینی تمامی این ایردات از بین می رود. در صورتی که شما نیز تمایل دارید عمل زیبایی بینی استخوانی انجام دهید به ادامه مطلب توجه فرمایید.

 

جراحی بینی استخوانی

نتیجه جراحی بینی استخوانی

بهتر است بدانید که یک جراح بینی خوب ، می تواند از یک بینی استخوانی که دارای برآمدگی و برجستگی می باشد یک بینی فانتزی و زیبا را ایجاد کند ؛ این در حالی است که بینی های گوشتی را نمی توان بیش از حد کوچک کرد. یکی از نکاتی را که همواره باید رعایت کرد این است که جراح بینی ، تناسب اجزای بینی و صورت را در زمان جراحی مد نظر داشته باشد و مطابق با آن عمل زیبایی بینی را انجام دهد. در جراحی بینی استخوانی ممکن است شخص تمایل بسیار زیادی به داشتن بینی عروسکی داشته باشد ، اما به دلیل عدم تناسب این بینی و اجزای صورت پزشک انجام این نوع جراحی زیبایی بینی را به شخص توصیه نکند. در نتیجه باید با مشورت پزشک خود یک جراحی زیبایی بینی که هارمونی صورت را بهم نریزد ، انجام شود. برخی از مراجعه کنندگان برای انجام عمل زیبایی وسواس فکری دارند ، به همین دلیل انجام این پروسه زیبایی به این اشخاص اصلا توصیه نمی شود ؛ چرا که ممکن است بعد از عمل زیبایی بینی نیز همچنان به دلیل وسواس فکر از ظاهر خود راضی نباشند.

معاینه پیش از جراحی بینی استخوانی

معاینه قبل از انجام این پروسیجر بسیار الزامی است ، پزشک در ابتدا سابقه پزشکی بیمار را بررسی می نماید سپس با معاینه کامل بینی ساختار بینی و مجرای عبور هوا و انسدادها را بررسی می نماید ، یکی از مهم ترین علت های معاینه پیش از جراحی زیبایی بینی بررسی این است که ضربه ای به بینی وارد شده است یا خیر ؟ در صورتی که به بینی ضربه ای وارد شده باشد باید عکس های از مجراهای داخلی بینی تهیه شود تا بتوان تصمیم دقیقی برای انجام عمل بینی استخوانی در تهران در نظر گرفته شود. یکی از عواملی که در نتیجه عمل های زیبایی از جمله بینی تاثیر گذار است ، علاوه برتخصص و تبحر بهترین جراح بینی در تهران ، نوع پوست است ؛ به طوری که هر قدر پوست بینی نازک باشد نتیجه بهتری حاصل می شود.

کاندیدای جراحی بینی استخوانی

  • خانم های بالای 16 سال و آقایان بالای 18 سال کاندیدای مناسبی هستند.
  • متقاضیانی که به بلوغ فکری رسیده اند.
  • افرادی که خود بد انگاری ندارند.
  • مراجعه کنندگانی که نسبت به عمل زیبایی بینی نگاهی واقع بینانه دارند.
  • متقاضیانی که دچار بیماری های زمینه ای مانند ناراحتی قلبی ، دیابت و غیره نیستند. ( در صورت مبتلا بودن به بیماری خاص ، قبل از هر اقدامی آزمایش ها و اقدامات لازم انجام می شود. )
  • افرادی که بینی استخوانی دارند به نسبت متقاضیانی با بینی گوشتی ، کاندیدای بهتری هستند.
  • سن کاندیدا بهتر است حدود سن جوانی باشد. ( متقاضیان میان سال می توانند این فرآیند را انجام دهند ، اما تغییرات محدود تری در بینی آن ها انجام می شود. )

مدت زمان جراحی بینی استخوانی

مدت زمان عمل زیبایی بینی استخوانی ، بسته به تغییرات بینی و نیازهای بیمار برای تغییرات بینی بین 1 الی 3 ساعت متغیر است ، شخص چند ساعت پس از عمل بینی مرخص می شود و می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر گیرد فقط باید دقت نماید که نباید فعالیت های سنگین ورزشی را انجام دهد. توصیه می شود حتما در 24 ساعت اول بعد ازانجام پروسیجر ، به شکل کامل استراحت نمایید و هیچ فعالیتی نداشته باشید ؛ در زمان استراحت نیز به شکل طاقباز بخوابید.

فیلم جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی طبیعی

بینی های استخوانی بهترین جنس برای عمل زیبایی بینی با فرم های فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی هستند. اما امروزه به دلیل اهمیت پیدا کردن چهره های نچرال ، بسیاری از کاندیدای این فرآیند ، تمایل دارند جراحی زیبایی بینی خود را به طبیعی ترین حالت ممکن انجام دهند. به گونه ای که بعد از عمل تنها ایرادات بینی رفع شود و هیچ فرم مصنوعی در آن دیده نشود. داشتن چنین مدل بینی برای تمامی خانم ها و آقایان لذت بخش است ؛ اما جراحی بینی طبیعی حتما به نسبت فرم های دیگر چالش برانگیز تر خواهد بود. در طی عمل طبیعی بینی فقط ایرادات بینی نظیر قوز ، بزرگی حفره ها ، بزرگی ارتفاع ، طول و غیره رفع می شود و هیچ گونه انحنای زیادی در آن اعمال نخواهد شد. برای داشتن بهترین فرم بینی طبیعی حتما بهترین جراح بینی استخوانی را برگزینید.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

بسته به تناسبات چهره هر فرد ، بهترین مدل بینی استخوانی تعیین می شود. بنابراین نمی توان گفت که بهترین مدل قطعا فرم نیمه فانتزی یا طبیعی است. هر مدل یا فرم می تواند برای فردی مناسب و برای فردی دیگر غیر مناسب باشد. بهترین مدل جراحی بینی استخوانی براساس فاکتورهای زیر تعیین می شود:

  • حالت کلی چهره
  • ارتباط بینی فاصله دو چشم و پهنای بینی
  • فاصله بین لب بالایی تا نوک بینی
  • طول بینی به نسبت لب ها ، چانه و پیشانی
  • ارتباط بینی گوش ها با بینی
  • و غیره

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

پس از جراحی زیبایی بینی استخوانی شخص باید مراقبت های را انجام دهد تا روند بهبودی سریعتر پیش برود در ذیل مهم ترین نکات و مراقبت های پس از عمل را بیان می کنیم :

  • کبودی و تورم بعد از عمل بینی استخوانی

کبودی و ورم از بدیهی ترین عوارض اعمال جراحی ؛ از جمله رینوپلاستی می باشد. استفاده از کمپرس یخ بر روی گونه ها تا 72 ساعت پس از انجام عمل ، می تواند در کاهش تورم و کبودی جراحی ، موثر واقع گردد. قرار دادن دو بالش در زیر سر به هنگام استراحت و خواب نیز ، سبب کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل بینی خواهد شد. از دیگر مواردی که در جلوگیری از پیشروی کبودی و ورم جراحی بینی استخوانی و بهبود سریع تر زخم ها ، تاثیر قابل توجهی دارد ؛ مصرف آب کرفس و آناناس در هفته های اول پس از عمل زیبایی می باشد. چسب زدن به بینی پس از رینوپلاستی نیز در کاهش تورم و شکل دهی بهتر بینی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.

  • تغذیه بعد از عمل زیبایی بینی :

در هفته های اول بعد ازانجام عمل زیبایی ، افراد مجاز به مصرف غذاهای پرنمک نمی باشند ؛ زیرا غذاهای پر نمک می تواند تورم بینی را افزایش دهد.

  • ورزش بعد از جراحی زیبایی بینی :

در هفته های اول بعد از انجام این عمل ، افراد نباید فعالیت ها و ورزش های سنگین انجام دهد ؛ چرا که انجام این امور سبب افزایش فشار خون شده و می تواند منجر به افزایش ریسک خونریزی شود. به طور کلی افراد باید توجه داشته باشند که انجام فعالیت های سنگین تا دو هفته پس از عمل بینی ، برای آن ها ممنوع است.

جراحی بینی استخوانی

  • درد بعد از جراحی بینی استخوانی

احتمال بروز درد بعد از عمل بینی و پس از از بین رفتن اثرات داروهای بیهوشی ، امری اجتناب ناپذیر است ؛ اما باید اشاره داشت که این درد بسیار ناچیز بوده و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. اما از آن جا که آستانه تحمل درد در افراد مختلف با هم فرق دارد ، جراح معالج شما داروهای مسکن خفیفی را به منظور کنترل درد تجویز می نمایند ؛ لذا افراد در صورت مواجهه با درد می توانند این داروها را به طور مرتب و سر وقت ، مصرف کرده و درد احتمالی را تسکین بخشند. لازم به ذکر است تا 2 هفته بعد از جراحی بینی استخوانی ، باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون ؛ همچون وارفارین و آسپرین که احتمال خونریزی را تشدید می کنند پرهیز شود.

سایر مراقبت های مهم بعد از جراحی زیبایی بینی استخوانی

  • افراد پس از انجام پروسیجر زیبایی مذکور ، نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار گیرند ؛ زیرا نور خورشید موجب تشدید تورم ناشی از جراحی می شود.
  • پس از انجام این فرآیند زیبایی ، افراد صرفا باید با سرم های مخصوص شست و شوی بینی ، بینی خود را شست و شو دهند.
  • افراد تا چند وقت پس از جراحی بینی استخوانی ، نباید فین شدید کنند ؛ زیرا ممکن است به بینی آن ها فشار آمده و در نتیجه ، آسیب هایی به بینی وارد شود.
  • تا چند هفته بعد از عمل زیبایی بینی ، از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دارد خودداری کنید.
  • به مدت 2 هفته پس از عمل زیبایی بینی ، نیز باید از مصرف الکل و دخانیات خودداری گردد.

دکتر سوسن سکوتی جراح بینی تهران ، به تمامی عزیزان توصیه می کنند که نکات ذکر شده در فوق را به شکل دقیق انجام دهند ؛ تا بدین ترتیب به بهینه ترین و مطلوب ترین نتایج از عمل بینی دست یابند.

عوارض جراحی بینی استخوانی

برخی این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که عوارض رینوپلاستی چیست ؟ باید پاسخ دهیم رینوپلاستی هیچ عارضه ای نداشته و بیمار می تواند با خیال آسوده اقدام به جراحی کند. البته باید بگوییم این پروسه دارای برخی عوارض همچون تورم و کبودی نیز می باشد که به مرور زمان رفع شده و امری طبیعی محسوب می شود.

 

هزینه جراحی بینی استخوانی

قیمت عمل بینی استخوانی با توجه به عوامل مختلفی محاسبه می شود و در جلسه مشاوره به بیمار ابلاغ می گردد.

سوالات متداول جراحی بینی استخوانی

  • آیا امکان ایجاد مشکلات تنفسی پس از براشتن قوز بینی وجود دارد ؟

در صورتی که جراح متخصص و زبده ، عمل زیبایی بینی شما را انجام دهد و اقدام به رفع قوز بینی شما کند ، پس از اتمام پروسه تغییر فرم بینی ، برای شما مشکلاتی از قبیل مشکل های تنفسی پیش نمی آید.

  • جراح بینی چگونه قوز کاذب بینی را رفع می کند ؟

منظور از قوز کاذب بینی ، این است که برخی افراد دارای قوز واقعی در ناحیه پشت بینی نمی باشند بلکه قوز موجود ناشی از فرو رفتگی بینی در ناحیه رادیکس می باشد . ناحیه رادیکس بخش فوقانی بینی می باشد ، یعنی نقطه ای که استخوان پیشانی به بینی اتصال می یابد. از این رو در چنین مواردی بهترین جراح بینی تهران ، از طریق گرافت گذاری در ناحیه رادیکس ، قوز کاذب بینی را مرتفع می نماید.

  • امکان جراحی بینی استخوانی همزمان با جراحی پولیپ بینی وجود دارد ؟

بله ، تنها مدت زمان پروسیجر جراحی افزایش می یابد.

  • آیا بانوان می توانند در دوره قاعدگی ، جراحی بینی انجام دهند ؟

بله ؛ جراحی زیبایی بینی در زمان قاعدگی ، ایرادی ندارد ؛ اما بهتر است بانوان قبل یا بعد از دوران قاعدگی اقدام به انجام این عمل کنند.

  • آیا بیمه هزینه رینوپلاستی را تقبل می کند ؟

بیمه ، هزینه ای بابت جراحی های زیبایی پرداخت نمی کند ؛ لذا از آن جا که رینوپلاستی نیز در دسته جراحی های زیبایی قرار دارد ، طبیعتا بیمه هزینه آن را تقبل نخواهد کرد.