جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی یکی از مدل های جراحی زیبایی بینی است و به افرادی پیشنهاد می شود که خواهان تغییرات چندان قابل مشاهده ای در ظاهر بینی خود نیستند. جراحی بینی یکی از حساس ترین جراحی های زیبایی می باشد و نتیجه این متد در افراد مختلف با توجه به نوع و ساختمان بینی گوناگون می باشد. نکته مهم این است که دکتر سوسن سکوتی ، بهترین جراح بینی تهران برای انجام رینوپلاستی خصوصیات و ظاهر کلی بینی را با دیگر اجزای چهره مورد بررسی قرار می دهد و روش های متفاوتی را برای هر چه طبیعی تر شدن بینی انجام خواهد داد.

عملکرد جراحی بینی طبیعی

یکسان سازی پره ها و جلوگیری از تغییر حالت آنها یکی از اصول مهم در جراحی بینی طبیعی می باشد. با انجام جراحی بينی طبيعی تغییرات زیادی روی بافت بینی ایجاد نخواهد شد و تغییرات عمده در قسمت نوک بینی و پشت بینی اعمال خواهد شد. به طور کلی معیار جراح بینی برای انجام جراحی بينی طبيعی اصلاح ایرادات مربوط به زیبایی بینی از قبیل اصلاح انحراف بینی و یکسان کردن تیغه بینی می باشد.

در واقع جراحي بیني طبیعي بدون ایجاد قوس و فرم فانتزی یا عروسکی خواهد بود.

تفاوت اصلی جراحی بينی طبيعی با سایر جراحی ها در نبود قوس پشت بینی و کوچک نشدن سوراخ های بینی می باشد که رعایت این موارد باعث می شود که بینی از حالت عادی خود خارج نشود.

مشخصات مدل بینی طبیعی

  • شکل و محل قرار گیری سوراخ های بینی دست نخورده باقی خواهد ماند.
  • نوک بینی تیز نخواهد شد، بلکه طبیعی می باشد.
  • قوس بینی به میزان کم و بطور طبیعی ایجاد خواهد شد.
  • سوراخ های بینی خیلی کوچک نخواهد شد، بلکه سوراخ های بینی متناسب و یکسان می باشد.
  • یک زاویه مناسب بین بینی و لب و پیشانی ایجاد خواهد شد.

جراحی بینی طبیعی

مزایای جراحی بینی طبیعی

یکی از مزایای جراحی بینی از بین نرفتن چین های کناره پره های بینی و تغییر نکردن حالت فرو رفتگی طبیعی بینی می باشد.

مهم ترین نکته ای که در جراحی بینی باید به آن توجه نمود این است که سلامت کامل بعد از گذشت چندین سال بعد از جراحی بینی همراه با ثبات نتیجه جراحی بینی حفظ شود.

کاندیدای مناسب جراحی بینی طبیعی

  • افراد با بینی های گوشتی به دلیل نوع و ساختار بینی که دارند ، گزینه مناسبی برای جراحی بينی طبيعی به شمار می روند.
  • آقایان ، نیز به دلیل حفظ شدن جذابیت چهره مردانه شان ؛ کاندید ایده آلی برای جراحي بیني طبیعي هستند.

اهمیت انتخاب جراح بینی باتجربه

انتخاب جراح بینی خوب و با تجربه در نتیجه نهایی رینوپلاستی تاثیر مستقیم دارد ؛ بنابراین افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند نباید برای این انتخاب عجله کنند و باید برای این کار وقت کافی بگذارند.

بسیاری از افراد پیش از انجام جراحی بینی سوال می پرسند که عمل جراحی بینی چه عوارضی در پی خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر جراحی بینی توسط پزشک و جراح باتجربه و ماهر صورت گیرد ، هیچ عوارضی برای بیمار در پی نخواهد داشت. اما در مواردی که بیمار انتخاب درستی نداشته ، شاهد آن بودیم که از فرم نهایی بینی خود راضی نیست یا دچار عوارض جانبی همچون مشکلات تنفسی و غیره شده است. در چنین شرایطی انجام جراحی ترمیمی بینی توصیه می شود ، اما باید بدانید که این جراحی پیچیده تر از عمل قبلی است و نیازمند دقت بیشتری می باشد.

جراحی بینی طبیعی

همچنین بیمار باید هزینه بیشتری پرداخت کند ، چرا که دستمزد جراحی ترمیمی بینی نسبت به عمل اولیه بیشتر است.

ضمنا باید اشاره داشت که امکان انجام عمل ترمیمی بینی ، پیش از گذشت یک سال از عمل اولیه وجود ندارد ؛ زیرا بافت بینی پس از یک سال برای انجام جراحی مجدد آماده می شود.

لازم به ذکر است که در برخی موارد ؛ ایراد بینی تنها به دلیل ورم بوده و با فروکش کردن آن خود به خود برطرف می شود ؛ از این رو افرادی که بنا به هر دلیلی ملزم به انجام جراحی ترمیمی می باشند ، باید صبور بوده و حداقل به مدت یکسال صبر کنند.

توجه نمایید که عمل ترمیمی بینی ، در صورت صلاحدید جراح بینی ؛ ممکن است در مطب یا اتاق عمل و به صورت سرپایی یا با بیهوشی انجام پذیرد.

تکنیک های جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی ، صرف نظر از مدل بینی ( طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی ) ؛ به طور کلی به دو روش باز و بسته انجام می شود.

جراحی بینی به روش بسته

چنانچه برش های مورد نظر در داخل بینی ایجاد شده و جراحی از داخل بینی صورت گیرد ، این تکنیک اصطلاحا به جراحی بینی روش بسته موسوم می باشد.

در این روش به دلیل عدم ایجاد برش در ناحیه خارجی بینی ، هیچ نوع جای برش و بخیه پس از عمل مشهود نخواهد بود ، همچنین میزان تورم و کبودی نیز در این روش بسیار ناچیز می باشد.

تنها اشکال این روش این است که به خاطر عدم برش در ناحیه کلوملا و بلند نشده پوست از روی ساختار بینی ، دید جراح محدود بوده ، لذا جراح به راحتی قادر به اعمال تغییرات پیچیده روی بینی نخواهد بود و عمدتا از این روش برای جراحی بینی هایی که دارای ایراداتی جزئی می باشند مناسب است. البته در صورت تبحر بالای جراح بینی و تسلط وی به روش بسته ، می توان جراحی های پیچیده تر را نیز به این روش انجام داد.

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی به روش باز

در این روش ، به ایجاد یک برش ظریف در مابین حفره های بینی ( کلوملا ) نیاز می باشد. جراح پس از ایجاد این برش ، پوست بینی را از روی ساختار غضروف و استخوان بینی بلند کرده و تغییرات مد نظر را اعمال می نماید و در خاتمه پوست را به محل اصلی خود بازگردانده و بخیه می زند.

در جراحی بینی باز ، میدان دید جراح گسترده بوده و امکان اعمال تغییرات وسیع را خواهد داشت. از این روش درجراحی بینی هایی که نیاز به تغییرات وسیع می باشد از قبیل جراحی بینی گوشتی ، رفع دفرمیتی های بینی ، جراحی ترمیمی بینی و غیره می توان استفاده کرد.

در جراحی بینی به روش باز به دلیل ایجاد برش در بخش خارجی بینی ، محل جراحی مشخص خواهد بود که البته با رعایت مراقبت های پس از عمل و استفاده از پمادهای تجویز شده به مرور زمان برطرف می گردد. در این روش میزان تورم و کبودی در مقایسه با جراحی بینی به روش بسته بیشتر خواهد بود.

اقدامات قبل از جراحی بینی طبیعی

  • یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی طبیعی ، انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی می باشد تا با مراجعه به ایشان نتیجه ایده آلی حاصل شود.
  • برای انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو کنید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب جراح بینی طبیعی می توانید به مقالات مربوط به جراح بینی مراجعه کنید.
  • به مدت دو هفته قبل از عمل بینی به صورت طبیعی از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین خودداری کنید.
  • به مدت دو هفته قبل از جراحي بيني طبيعي از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  • به طور ناشتا برای عمل جراحی بینی مراجعه نمایید.
  • حتما آزمایشاتی را که بهترین جراح بینی برای تان تجویز نموده است انجام دهید.

جراحی بینی طبیعی

دوران نقاهت پس از جراحی بینی طبیعی

اکثر افراد بعد از جراحی بينی طبيعی قادر خواهند بود حداکثر پس از گذشت 7 الی 10 روز به انجام فعالیت های روزمره خود پرداخته و به محل کار یا تحصیل خود مواجعه نمایند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی :

همانطور که می دانید جهت آماده شدن برای روند عمل زیبایی بینی انجام یکسری نکات الزامی بود در روند بهبود نیز ، پزشک اقدامات لازم را در راستای تسریع در درمان و تثبیت نتیجه نهایی به فرد توصیه می کند. دقت و انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی از الزامات پس از عمل می باشد. در نتیجه با دقت به موارد گفته شده عمل کنید :

  • در مورد استراحت و خوابیدن ، بایستی موقعیت سر بالا تر از بدن قرار بگیرد و این موقعیت را می توان با کمک چند بالشت برای خود به وجود آورد.
  • در مراقبت های بعد از عمل بینی بایستی دقت داشته باشید بانداژ و چسب بر روی دماغ نباید خیس شود.
  • تا زمان بهبودی کامل از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و همچنین استعمال هر گونه نیکوتین خودداری کنید.
  • جهت کاهش و کنترل درد می توانید طبق دستورالعمل دکتر از داروهای تسکین دهنده استفاده کنید.
  • برای کم تر شدن کبودی های رخ داده بهتر است از کمپرس یخ بهره ببرید.
  • در دوران نقاهت بهتر است که استفاده از نمک در برنامه غذایی خود را کنار بگذارید.
  • تا زمانی که بر روی بینی چسب یا بانداژ دارید بهتر است از لباس هایی با یقه آزاد استفاده کنید.
  • در مدت زمان ریکاوری از انجام هر گونه فعالیت و حرکات سنگین خودداری کنید.

عوارض جراحی بینی طبیعی :

رینوپلاستی از روش های درمانی و زیبایی کم تهاجمی به شمار می رود که امروزه بیشترین درصد جراحی ها را به خود اختصاص داده است. در روند هر نوع عمل می دانیم که یکسری عارضه های اجتناب ناپذیر وجود دارند. که امری کاملا طبیعی بوده و بعد از گذراندن دوره نقاهت به طور کامل بهبود می یابند و جای نگرانی وجود ندارد. از جمله این عارضه ها می توان به کبودی، التهاب و تورم اشاره کرد.

هزینه جراحی بینی طبیعی چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی بينی طبيعی با توجه به عوامل متعددی محاسبه شده و در جلسه مشاوره مورد بحث قرار می گیرد و در نهایت پس از بررسی نهایی به بیمار اعلام می شود.