روش های عمل بینی

روش های عمل بینی

امروزه یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی در میان افراد جهان جراحی زیبایی بینی می باشد، در این مقاله می خواهیم به انواع روش های عمل بینی صحبت کنیم.

انواع روش های عمل بینی

جراحان بینی با توجه به مهارت و تجربه خود از  روش های عمل بینی می توان به جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته برای اعمال تغییرات بر روی بینی استفاده میکنند.

در جراحی بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ( تیغه بینی دو سوراخ بینی ) ایجاد می کند و پس از جدا نمودن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال میکند.

در این روش جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی دید مستقیم بر روی ایرادات موجود در بینی داشته و احتمال بروز غیر قرینگی بسیار کم می باشد و پس از گذشت مدتی نیز جای بخیه از روی پوست رفع شده و دیده نمی شود.

اما جراحی بینی به روش بسته یک جراحی بینی بدون برش بر روی پوست بیرونی بینی می باشد و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

در این روش جراحی زیبایی بینی مدت زمان رینوپلاستی حدود 15 دقیقه کمتر از روش باز بوده و میزان تورم و کبودی نیز کمتر می باشد.

 

روش های عمل بینی

 

جدیدترین روش جراحی بینی

  • جراحی بینی با قالب کنترلی

مراحل جراحی بینی با قالب کنترلی به این صورت می باشد که ابتدا بینی فرد با استفاده از اسکنرهای پیشرفته سه بعدی به طور دقیق و با کیفیت بالا اسکن می شود.

پس از آن در جلسه مشاوره بهترین جراح بینی راهنمایی های لازم را به بیمار می کند و در پایان با مشورت یکدیگر بهترین مدل بینی که متناسب با چهره بیمار باشد را تعیین کرده و به صورت سه بعدی مشاهده می کنند.

سپس قالب های کنترلی مورد نظر توسط مهندسین و متخصصین ساخته می شود، به این نکته توجه داشته باشید که قالب های طراحی شده منحصر به فرد می باشد.

در روز جراحی بینی ، جراح بینی مجدد آنالیز های لازم را انجام داده و از قالب کنترلی برای فرم دهی و جراحی بینی استفاده می کند.

اما به این نکتهتوجه داشته باشید که دکتر سوسن سکوتی از این روش استفاده نمی کنند.

  • جراحی بینی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص جراحی بینی با لیزر و غیره هستیم که باید به بگوییم هنوز علم پزشکی در حوزه جراحی بینی آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را در فرم بینی ایجاد کرد.

بهتر است بدانید که لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی شده و هیچ تغییری در استخوان بینی ایجاد نمی کند.

هزینه عمل بینی چقدر می باشد؟

قیمت جراحی بینی با توجه به عوامل ذیل تعیین می شود:

  • دستمزد بهترین جراح بینی
  • هزینه جراحی بینی به روش بسته یا باز
  • میزان پیچیدگی های موجود در بینی و نوع بینی
  • هزینه عکسبرداری ها و آزمایشات
  • هزینه متخصص بیهوشی
  • هزینه داروها و جلسات معاینه و غیره.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینی – بهترین جراح بینی )