انواع روش جراحی بینی

انواع روش جراحی بینی

انواع روش جراحی بینی چیست ؟ برای جراحی زیبایی بینی دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته وجود دارد، در این مقاله می خواهیم به انواع روش جراحی بینی بپردازیم.

به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب یکی از روش های جراحی بینی به جراح بینی و مهارت و تخصص او بستگی دارد.

عمل بینی باز چیست؟

یکی از روش های جراحی بینی ، جراحی بینی باز می باشد که در آن جراح بینی یک برش کوچک بر روی بینی ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز بر روی بینی اعمال می شود.

در این روش جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی دید مستقیم بر روی بینی داشته و می تواند تغییرات را بر روی بینی اعمال کند، به این نکته نیز توجه داشته باشید که احتمال بروز غیر قرینگی در این روش بسیار کم می باشد.

در جراحی بینی به روش باز  ، جراح بینی امکان مانور بیشتری دارد.

همچنین از این روش برای جراحی های پیچیده و جراحی ترمیمی بینی مناسب می باشد.

 

انواع روش جراحی بینی

 

عمل بسته بینی چیست؟

در این روش جراحی بینی هیچ برشی بر روی پوست بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی می باشد.

جراح بینی در جراحی بینی به روش بسته پس از جدا کردن پوست از اسکلت با دستگاه مخصوص پوست را نگه داشته و تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند.

میزان تورم و کبودی در این روش کمتر از جراحی بینی به روش باز بوده و مدت زمان جراحی با این روش نیز حدود 15 دقیقه کمتر از جراحی بینی باز می باشد.

در این روش جراح بینی دسترسی کمتری به نوک بینی دارد.

جراحی بینی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص کوچک کردن بینی با لیزر هستیم، باید بگوییم هنوز علم پزشکی در حوزه لیزر آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را بر روی بینی اعمال کرد و لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

عوارض جراحی بینی چیست ؟

ممکن است این سوال در ذهن تان ایجاد شود که جراحی بینی به روش باز یا بسته چه عوارضی ممکن است داشته باشد، باید پاسخ دهیم در صورتی که جراحی زیبایی بینی توسط بهترین جراح بینی انجام شود هیچ عارضه ای برای بیمار ایجاد نمی شود و تنها عارضه آن تورم و کبود بوده که امری طبیعی محسوب می شود و به مرور زمان رفع می گردد.

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه متخصص بیهوشی و غیره تعیین می شود.

 

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینی – بهترین جراح بینی )