جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی

امروزه بسیاری از افراد جامعه متقاضی جراحی زیبایی هستند تا زیبایی چهره خود را چند برابر کنند. برخی از متقاضیان جراحی بینی مبتلا به دیابت هستند، در این مقاله دکتر سوسن سکوتی قصد دارند درباره جراحی بینی در افراد دیابتی توضیحاتی بدهند.

جراحی بینی در افراد دیابتی :

دیابت یکی از شایع ترین بیمارهای متابولیکی می باشد که باعث بروز مشکلاتی در سوخت و ساز قند خون یا گلوکز می شود.

در جراحی زیبایی بینی یکی از مهم ترین مسائل میزان قند خون می باشد به همین علت است که افرادی که مبتلا به دیابت هستند از جراحی بینی واهمه دارند.

امکان دارد این سوال برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد شود که آیا می توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند یا خیر؟

دکتر سوسن سکوتی در پاسخ به سوال این افراد می گویند؛ به شرط رعایت برخی موارد این افراد می توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند.

 

جراحی بینی در افراد دیابتی

 

نکاتی که افراد دیابتی برای جراحی بینی بهتر است بدانند:

از جمله مهم ترین موارد در جراحی بینی در افراد دیابتی رعایت میزان قند خون می باشد، این افراد باید مراقب باشند که قند خون شان کاهش نیابد.

بیماران عادی برای جراحی بینی نباید از 8 ساعت قبل از جراحی بینی چیزی میل کنند، اما افراد دیابتی بهتر است دو ساعت قبل از رینوپلاستی یک لیوان آب میوه بدون پالپ بنوشند.

افراد مبتلا به دیابت بهتر است در روز عمل بینی برای کاهش احتمال افت قند خون دوز انسولین تزریقی یا قرص قند خون شان را استفاده نکنند.

حتما افراد مبتلا به دیابت پیش از عمل جراحی بینی آزمایشات مورد نیاز را انجام دهد.

در صورتی که قند خون در فرد بالا بود اقدامات لازم برای کنترل و کاهش آن را انجام دهد.

میزان قند خون برای جراحی زیبایی بینی باید حدود 150 یا کمتر باشد در این صورت فرد می تواند بدون عوارض جانبی جراحی بینی انجام دهد.

سایر اقدامات قبل از جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی که در سایت دکتر سوسن سکوتی بیان شده است را رعایت کند.

بیهوشی در بیماران دیابتی :

با بیهوشی در افراد دیابتی تغییرات متابولیک ایجاد شده در آن ها کنترل قند را دشوار می کند، به همین علت پیش از عمل جراحی بینی در افراد دیابتی باید نوع دیابت ، وضعیت کنترل متابولیک و عوارض مزمن دیابت به صورت دقیق بررسی شود تا فرد به راحتی بتواند عمل زیبایی بینی انجام دهد.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی