جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی امروزه به عنوان یکی از شایع ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی شناخته شده است. لازم به ذکر است که جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی توجه اکثریت زنان و مردان را به خود جلب کرده است. اگر شما نیز تمایل دارید این پروسه زیبایی را انجام دهید ، لازم است قبل از هر اقدامی با جنس بینی خود آشنا شوید. بینی ها به طور کلی به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شوند. در این مطلب دکتر سوسن سکوتی ، بهترین جراح بینی تهران ، درباره جراحی بینی گوشتی ، اطلاعات جامع و مهمی ارائه می دهند که بهتر است با دقت تا انتها آن را مطالعه کنید. در صورتی که شما نیز جنس بینی تان گوشتی است ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

جراحی بینی گوشتی

خصوصیات بینی گوشتی

تشخیص بینی های گوشتی از استخوانی کار ساده و راحتی می باشد.ولی تشخیص بینی بیشتر توسط جراح بینی انجام می شود، بیشتر پزشکان برای تشخیص این نوع بینی ها از ضخامت پوست پره های بینی کمک می گیرند، به این دلیل که در این قسمت لبه های پره های بینی از دولایه ضخامت پوست تشکیل شده است.

بینی های گوشتی از غضروف های ضعیفی برخوردار هستند و در مقابل پوست کلفتی دارند. بینی گوشتی گاهی اوقات علاوه بر داشتن مقداری چربی و پوست ضخیم دارای قوز نیز می باشند. چنین ویژگی هایی پروسه جراحی بینی گوشتی را با چالش رو به رو می کند. اما جای نگرانی نیست. چرا که در صورت انتخاب جراح ماهر ، تمامی این چالش ها با موفقیت پشت سر گذاشته شده و فرم بینی زیبایی از یک بینی گوشتی خلق می شود.

تفاوت بینی گوشتی از استخوانی

بینی های استخوانی دارای پوست نازکی می باشند ،به همین دلیل جزئیات بینی از زیر پوست کاملا مشهود می باشد.

در این بینی ها در نیمه پایینی بینی به دلیل نازک بودن پوست ،بینی غضروف های قوی و مستحکمی دارد و افتادگی در نوک بینی کمتر دیده می شود.

اما در بینی های گوشتی به دلیل آنکه پوست بینی از ضخامت بالایی برخوردار می باشد جزئیات بینی از زیر پوست قابل مشاهده نمی باشد و بینی از غضروف های ضعیفی برخوردار هستند، همین دلیل باعث می شود که سر این نوع بینی ها پهن و افتاده باشد.

جراحی بینی گوشتی

مزیت های جراحی بینی گوشتی

  • افزایش اعتماد به نفس در فرد
  • بهبود چهره و ظاهردرهر فرد
  • افزایش سلامتی

گاهی اوقات تنها ظاهر گوشتی بینی سبب ناراحتی در افراد نیست و ساختار بینی مشکلات تنفسی را ایجاد کرده است . در این حالت جراحی در بینی علاوه بر زیبایی می تواند مشکلات تنفسی بیمار را نیز رفع کند.

سن مناسب جراحی بینی گوشتی :

تعداد بسیاری از نوجوانان در جمع دوستان خود بخاطر فرم بینی بزرگ مورد تمسخر و اذیت و آزار هم سالان خود قرار گرفته اند. این امر موجب شده است که تعداد افراد متقاضی عمل بینی گوشتی در میان نوجوان به نسبت دیگر رده های سنی رو به افزایش باشد. اما در زمانی که به دکتر سوسن سکوتی ، بهترین جراح بینی گوشتی در تهران مراجعه می کنند ، پزشک اولویت را بر موارد احتیاطی قرار می دهد. در نتیجه نوجوانی که متقاضی انجام جراحی بینی گوشتی می باشد بایستی روند تکامل رشد را پشت سر گذاشته باشد. زیرا اعمال تغییرات نابهنگام در دماغ هایی که روند رشد آن ها به پایان نرسیده است ، ممکن است عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. در نتیجه بهترین زمان برای انجام جراحی بینی گوشتی از سنین 18 سال به بعد می باشد.

 

جراحی بینی گوشتی

در عمل بینی گوشتی روش کار با بینی های استخوانی کلا متفاوت است ،در جراحی این نوع بینی ها جراح بینی باید از مهارت و هنر خاصی برخوردار باشد. در این جراحی ، پزشک با ایجاد برش بر قسمت پایینی سوراخ بینی سعی در کاهش اندازه بینی دارد ،این تکنیک برای افرادی که سطح زیر بافت آنها عریض است بسیار کاربردی می باشد.

البته جراح هنگام بخیه زدن و پنهان کردن برش های روی بینی باید دقت فراوانی داشته باشد. از این روش جراحی بیشتر برای کوچک کردن اندازه بینی های گوشتی استفاده می شود. همچنین در عمل بینی گوشتی ، جراح حین جراحی به تقویت غضروف بینی کمک می کند و سعی در قوی کردن غضروف بینی برای شکل دهی به بینی دارد ، در حالی که در جراحی بینی استخوانی این کار اصلا انجام نمی شود.

لازم به ذکر است که این غضروف پیوند زده به بینی از بینی خود فرد می باشد ،در صورت شکستکی و غیره که این غضروف سالم نباشد ، پرشک معالج از غضروف های گوش برای پیوند استفاده می کند. عمل بینی های گوشتی در بین مردم این طور عنوان شده است که ریسک بالایی دارد و در صد موفقیت در این نوع بینی ها کم می باشد ،این تصوری غلط و اشتباه است. امروزه با تکنیک های روز و جدید ، موفقیت در رینوپلاستی بینی گوشتی ممکن شده است.

جراحی بینی گوشتی

نتیجه جراحی بینی گوشتی

نتیجه جراحی در این نوع بینی ها بیشتر به خلاقیت و مهارت دکتر زیبایی نیز بستگی دارد ،هرقدر میزان خلاقیت جراح بالا باشد بیمار رضایت بیشتری از رینوپلاستی خود دارد. طبیعتا بعد از روند جراحی شخص متقاضی مشتاقانه منتظر دیدن نتیجه نهایی است. در عمل بینی های گوشتی بهتر است صبر بیشتری را به خرج دهید زیرا میزان تورم بیشتری به نسبت بینی های استخوانی بعد از رینوپلاستی را مشاهده خواهیم کرد.

در واقع عمل زیبایی بینی به عنوان یکی از حساس ترین جراحی های زیبایی می باشد ،زیرا در این جراحی هدف کار جراح حاذق بینی در قرینه کردن سوراخ های بینی و جراحی زیبا و ظریف تیغه بینی بیمار می باشد. در عمل های بینی گوشتی جراح نمی تواند تا حد قابل توجهی طبق نظر و خواسته بیمار پیش برود زیرا به دلیل بالا بودن حجم پوست در این نوع بینی ها ،کوچک کردن بیش از حد بینی ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی در بیمار شود.

آیا جراحی بینی گوشتی بازگشت پذیر است؟

  • اگر فرآیند تغییر فرم بینی طبق اصول و قواعد جراحی پیش برود ،بینی افراد بعد از جراحی دچار هیچ گونه افتادگی و بازگشت نمی شود و بیمار نیاز به جراحی ترمیمی ندارد.
  • همانطور که گفته شد در بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی تورم و کبودی بعد از جراحی بیشتر می باشد،در نتیجه بیمار برای بهبودی کامل به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • در عمل بینی گوشتی ، قبل از اقدام به جراحی فرد باید مشاورات لازم را با پزشک انتخابی انجام دهد و پزشک این بیماران را قانع کند که ، اصرار بیش از حد در کوچک کردن بینی به ضرر خود بیمار است.
  • دکتر حرفه ای در این نوع بینی ها بیشتر برای تغییر فرم بینی بیمار تلاش می کند تا تغییر ابعاد بینی.
  • جراح حاذق در حین جراحی غضروف بینی را تقویت می کند ،پس لزومی به کوچک کردن بیش از حد بینی نمی باشد.
  • اگر جراح بینی با تضعیف غضروف های بینی ،برای کوچک کردن اندازه بینی تلاش کند.
  • درنتیجه در دراز مدت هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ تنفس بیمار دچار مشکل خواهد شد.

جراحی بینی گوشتی

بهترین جراح بینی گوشتی کیست ؟

  • انتخاب یک جراح خوب بینی و با تجربه جزء مهم ترین اقداماتی می باشد که فرد پیش از جراحی بینی گوشتی باید انجام دهد.
  • برای انتخاب یک پزشک ماهر و مجرب می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل بهترین جراح بینی گوشتی را جستجو کنید.
  • پس از انتخاب پزشک مورد نظر درباره او تحقیق کرده و برای مشاوره به مطب او مراجعه کنید.
  • نمونه کارهای دکتر سوسن سکوتی ، بهترین جراح بینی در تهران ، مورد نظر را مشاهده کرده و میزان رضایت بیماران او را بسنجید.
  • حتما انتظارات خود را از جراحی زیبایی بینی به پزشک مورد نظر بگویید تا او بتواند شما را به خوبی راهنمایی کند.
  • در مقالات مربوط به بهترین جراح بینی توضیحات جامع تری درباره انتخاب پزشک برتر و ویژگی های او گفتیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

جراحی بینی گوشتی

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • پس از اتمام جراحی زیبایی بینی ، هنگامی که بیمار هوشیاری نسبی خود را به دست آورد او را به بخش ریکاوری متنقل می کنند ؛ سپس بیمار وارد بخش شده و تا به دست آوردن هوشیاری کامل باید چند ساعت در بخش بماند.
  • به طور کلی طی چند روز ابتدایی بعد از عمل بینی ، فرد با کبودی و تورم در نواحی اطراف چشم و بینی خود مواجه خواهد بود ؛ لذا افراد می توانند برای کمک به کاهش ورم و کبودی به وجود آمده تا 72 ساعت پس از عمل از کمپرس یخ استفاده نمایند.
  • ضمنا به منظور کمک به تسریع روند کاهش کبودی و تورم ناشی از تغییر فرم بینی ، توصیه می شود در روزهای اولیه پس از عمل ، بیماران به حالت نیمه نشسته بخوابند زیرا این حالت باعث بهبود گردش جریان خون شده و فرآیند کاهش تورم و کبودی را سرعت می بخشد.
  • همچنین افراد باید توجه داشته باشند که تا مدتی پس از تغییر فرم تهاجمی بینی ، باید از خوابیدن به پهلو و شکم خوددرای کنند و صرفا به پشت بخوابند.
  • گرما ، عامل تشدید کننده ورم می باشد به همین دلیل پزشک توصیه می کند افراد تا 2 ماه بعد از عمل بینی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.
  • توصیه می شود ، در روز اول پس از انجام فرآیند افراد از مایعات حاوی پروتئین همچون آب ماهیچه استفاده کنند ؛ زیرا مصرف پروتئین به ترمیم زخم ها کمک می کند.
  • همچنین مصرف آب آناناس و آب کرفس نیز به بهبودی سریع تورم و کبودی های ناشی از عمل در بینی کمک می کند.

سایر مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • بیماران باید از مصرف نمک و ادویه در دوران نقاهت بعد از عمل بینی ، خودداری کنند ؛ چرا که این موارد منجر به تشدید تورم و کبودی می شود.
  • پزشک به بیماران توصیه می کند حداقل به مدت 1 هفته در منزل استراحت کنند و از رفتن به سرکار اجتناب کنند.
  • بهتر است بیماران تا مدتی بعد از عمل بینی ، لباس های گشاد و دکمه دار به تن کنند تا حین تعویض لباس ، بینی آن ها آسیب نبیند.
  • بیماران می توانند گردن به پایین خود را در هر زمان بشویند ؛ اما برای استحمام کامل باید با جراح بینی خود مشورت کنند.
  • در صورتی که بیماران پس از انجام تغییرات لازم در بینی ، دچار قرمزی چشم شدند می توانند با اجازه از پزشک معالج خود از قطره چشم استفاده کنند.
  • بیماران باید تا بهبودی کامل از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و استعمال دخانیات خودداری کنند ، زیرا مصرف این موراد روند بهبودی را مختل می کند.
  • افرادی که رینوپلاستی انجام داده اند باید تا مدتی از صحبت کردن زیاد پرهیز کنند.
  • بیماران باید تا مدتی بعد از عمل بینی ، از خم کردن سر خود اجتناب نمایند.
  • استفاده از عینک آفتابی و طبی تا 2 ماه بعد از عمل بینی ممنوع است ، اما استفاده از لنز اشکالی ندارد.

عوارض :

جراحی بینی گوشتی همانند دیگر عمل های تهاجمی یکسری عارضه های اجتناب ناپذیر را در پی دارد. اما این موارد در برخی موارد که رینوپلاستی گوشتی توسط دکتر حاذق و باتجربه صورت نمیگیرد ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. همواره در انتخاب بهترین پزشک دقت بالایی داشته باشید که سلامت شما اولویت یک روند جراحی به حساب می آید. در ذیل یکسری از عارضه های احتمالی عمل بینی گوشتی را بیان می کنیم . عبارتند از ، کبودی ، گوشت سازی ، تورم ، خونریزی و درد. تمامی این موارد از جمله عارضه های طبیعی بعد از عمل است که پس از گذشت چند روز بهبود می یابند و جای نگرانی نیست. برای ممانعت از گوشت سازی نیاز به مصرف قرص رآکوتان جهت کاهش احتمال گوشت سازی وجود دارد. اما دیگر عوارضی که به علت های متفاوتی ممکن است رخ دهند ، عبارتند از :

  • ایجاد اختلال در تنفس
  • احتمال گوشت سازی و جمع نشدن پوست بخاطر جنس ضخیم پوست
  • نامتقارن بودن
  • کم شدن حس بویایی
  • گرفتگی مجاری بینی
  • عفونت
  • و غیره.

هزینه عمل بينی گوشتی چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی بینی گوشتی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و در هر فردی متفاوت است ؛ لذا برای احتساب دقیق قیمت آن ، باید به مطب جراح بینی خوب در تهران که مورد نظر شما می باشد مراجعه کنید.