سوالات متداول جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی : افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند پیش از مراجعه برای رفع ایرادات بینی سوالاتی در ذهن شان ایجاد می شود که در این مقاله به بخشی از آن ها پاسخ می دهیم.

سوالات متداول جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

سوال : میزان رفع کبودی صورت بعد از جراحی بینی چقدر می باشد ؟

پاسخ : امروزه با پیدایش داروها و تکنیک های جدید بیهوشی و روش های نوین جراحی خوشبختانه کبودی صورت بدنبال این عمل کاهش چشمگیری یافته است. کبودی ظرف مدت ۷ تا ۱۰ روز برطرف می گردد.

سوال : سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی چه سنی می باشد؟

پاسخ : انجام عمل جراحی بینی محدودیت سنی ندارد و در هر سنی قابل انجام است اما از نظر جراحان بینی این جراحی بهتر است از سن 18-50 سالگی انجام شود.

سوال : آیا استفاده از چسب بینی مدت زمان مشخصی دارد؟

پاسخ : خیر. بر حسب شرایط این زمان متغیر است. افرادی که دارای پوست ضخیم تری هستند معمولا مدت زمان بیشتری به چسب نیاز دارند. به طور متوسط این زمان ۴ الی ۶ هفته می باشد.

در این مدت هفته ای ۱ یا ۲ بار چسب بینی تعویض می گردد. لازم به ذکر است که بر خلاف ذهنیت عموم مردم استفاده طولانی مدت از چسب همواره به نتایج دلخواه منتهی نمی شود. جراح بینی این زمان را برای بیمار خود مشخص می کند.

سوالات-متداول-جراحی-بینی

 

سوالات متداول جراحی بینی

سوال : استفاده از اسپلینت بینی تا چه مدت توصیه می گردد؟

پاسخ : این زمان معمولا از ۵ روز تا ۱۰ روز متغیر است. اما به طور متوسط ۱ هفته بعد اقدام به برداشتن اسپلینت از روی بینی می گردد.

سوال : برای انجام جراحی بینی کدام روش بیهوشی مناسب تر می باشد ؟

پاسخ : برخی از جراحان بینی بیهوشی عمومی و برخی دیگر بیحسی موضعی را ترجیح می دهند. برخی اوقات نیز ملاک تصمیم گیری جراح خواست و تمایل بیمار است.

در مواردیکه به علت بیماری زمینه ای بیهوشی عمومی به صلاح بیمار نمی باشد با نظر متخصص بیهوشی، رینوپلاستی تحت بی حسی موضعی انجام می پذیرد.

سوال : بینی های گوشتی به چه نوع بینی گفته می شود؟

پاسخ : بینی گوشتی به بینی هایی که پوست ضخیم و کلفتی دارند گفته می شوند ،این نوع بینی ها از غضروف های ضعیفی برخوردار هستند و نیاز به تقویت غضروف در حین جراحی دارند .در این موارد بهتر است با تقویت داربست غضروفی بینی، شکل مناسب به نوک بینی داده شود.

بنابراین بسیاری از بینی های گوشتی در حقیقت به جای این که بافت زیاد داشته باشند، از غضروف های ضعیفی برخوردارند و با تقویت این داربست می توان این عیب را اصلاح نمود.

سوالات متداول در جراحی بینی

سوال : بینی استخوانی به چه بینی گفته می شود؟

پاسخ : بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت محکم باشد، کسانی که دارای این نوع بینی هستند می توانند در جراحی زیبایی بینی مدل بینی فانتزی یا عروسکی ، طبیعی و غیره را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

سوال : عوارض جراحی بینی چیست؟

پاسخ : در صورتی که فرد برای انجام جراحی زیبایی بینی به بهترین جراح بینی مراجعه کند و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت نماید دچار هیچ عارضه ای نخواهد شد.

تنها عیب جراحی زیبایی بینی تورم ، کبودی ، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

 

سوالات متداول جراحی بینی

 

سوال : هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

پاسخ : هزینه عمل جراحی زیبایی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه بیمارستان و متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و آزمایشات و غیره تعیین می شود.

به این نکته مهم توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید و نمونه کارهای او را مشاهده نمایید.

سوالات متداول جراحی بینی :

سوال : جراحی بینی به روش باز بهتر است یا بسته ؟

پاسخ : در جراحی بینی به روش باز یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز بر روی بینی اعمال می شود.

اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود.

باید بگوییم نمی توان گفت کدام روش بهتر است چرا که هر جراح بینی در یکی از این دو روش مهارت داشته و با انتخاب بیمار بهترین نتیجه را از انجام آن به دست می آورد.

سوال : بهترین جراح بینی کیست؟

پاسخ : باید بگوییم درباره بهترین جراح بینی مقالات متعددی تهیه شده و در وب سایت موجود است که افراد می توانند با مراجعه به آن بهترین جراح بینی را انتخاب کنند.

سوالات متداول جراحی بینی چیست؟

سوال : چرا شستشوی بینی بعد از جراحی بینی اهمیت دارد؟

پاسخ : شستشوی مرتب بینی بعد از جراحی باعث می شود که فرد دچار عفونت نشود و فرد دچار گرفتگی بینی نشود.

سوال : آیا د ردوران بارداری می توان جراحی بینی انجام داد؟

پاسخ : خیر ، زیرا داروهایی که در حین جراحی بینی استفاده می شود بر روی جنین تاثیر منفی می گذارد به همین علت بانوان یا باید قبل از بارداری یا بعد از آن برای جراحی زیبایی بینی مراجعه کنند.

سوال : آیا در دوران شیردهی می توان جراحی بینی انجام داد؟

پاسخ : بله ، اما بیمار باید توجه کند که تا 6 ساعت بعد از جراحی بینی و تا از بین نرفتن اثر داروهای بیهوشی به کودک خود شیر ندهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله جراحی بینی و شیردهی مراجعه کنید.

 

سوالات متداول جراحی بینی

 

سوالات متداول جراحی بینی

سوال : آیا افراد سیگاری می توانند جراحی بینی انجام دهند؟

پاسخ : بله ، اما این افراد باید به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی از کشیدن سیگار و قلیان پرهیز کنند تا عروق خونی آن ها مشابه افراد غیر سیگاری شود وو در حین جراحی برای آن ها مشکلی به وجود نیاید.

سوال : تغذیه بعد از جراحی بینی چگونه باید باشد؟

پاسخ : تغذیه بعد از جراحی بینی بسیار حائز اهمیت می باشد به همین علت توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تغذیه بعد از جراحی بینی به مقاله جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

سوال : تا چه مدت بعد از جراحی بینی نمی توان عینک زد؟

پاسخ : معمولا بهترین جراح بینی توصیه می کند برای به دست آوردن نتیجه ایده آل تا دو ماه از زدن عینک پرهیز کند و در صورت لزوم از لنز استفاده کند.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینی – بهترین جراح بینی )