عمل بینی گوشتی

درباره عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی جزو اعمال جراحی زیبایی بینی می باشد که به دلیل ویژگی های خاصی که دارد ، از سخت ترین جراحی های بینی محسوب می شود و نیاز به دقت و تجربه جراح بینی دارد تا نتیجه ای ایده آل و قابل قبول را حاصل نماید.

ویژگی بینی های گوشتی

  • از نظر ظاهری : دارای حالت گرد و پهنی در سر بینی می باشند.
  • از نظر ساختار : بینی های گوشتی دارای بافت و غضروف ضعیفی می باشند.

عمل بینی گوشتی

  • از نظر نوع پوست : به طور کلی بینی های گوشتی بر اساس نوع پوست به دو دسته تقسیم می شوند.
    • بینی گوشتی دارای منافذ باز و بزرگ غدد چربی : بر روی پوست این نوع از بینی گوشتی ، منافذ بزرگی مشاهده می شود که غدد چربی زیر پوست فعالی دارند و و فرد با انجام لیزرپوست ، لایه برداری و رعایت رژیم کم نمک می تواند میزان ترشح چربی را تا حدودی کنترل نماید.
    • بینی گوشتی دارای غده چربی کم کار : افراد با این نوع از بینی گوشتی ، دارای پوست ضخیم و براقی هستند که غدد چربی پوست فعالیت کمتری دارد.

قابل ذکر است نکته مثبتی که بینی های گوشتی دارند این است که ناهمواری های استخوان به دلیل داشتن پوست ضخیم بینی پوشانده می شود.

عملکرد عمل بینی گوشتی

اغلب افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ، قبل از اقدام به عمل بینی نگران این موضوع هستند که آیا نتیجه عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است ؟

لازم به ذکر است که عملکرد جراحی بینی های گوشتی در گذشته ، کاهنده بوده به این صورت که جراح بینی برای رفع ایرادات و کوچک کردن بینی اقدام به تراش دادن و برداشتن بافت بینی می نمود که در نتیجه تنها برای بازه زمانی کوتاهی ، بینی زیبا به نظر می رسید.

حال آن که امروزه جراحان بینی ، عمل بینی گوشتی را با تقویت غضروف انجام می دهد به این صورت که به منظور تقویت غضروف نوک بینی از غضروف میانی بینی که مستحکم است ، استفاده می نماید.

روش های جراحی بینی

جراحی بینی به روش باز

یکی از روش های جراحی زیبایی بینی ، جراحی بینی باز می باشد که به وسیله ایجاد برشی روی پوست بینی در قسمت کلوملا ، به ساختمان زیرین بینی دست پیدا می کنند و بعد از آن تغییرات لازم را روی ساختار بینی انجام می دهند و در مرحله آخر ؛ پوست بر روی استخوان و غضروف بینی قرار داده می شود.

مزایای جراحی بینی به روش باز

  • برای افرادای که در قسمت نوک بینی دارای مشکلات زیادی می باشند مطلوب تر است.
  • با این روش مشکلات مادر زادی اعم از تنگی نفس یا انحراف بینی و غیره راحت تر بر طرف می شوند.
  • در این روش احتمال غیرقرینه شدن بینی به دلیل این که دید جراح باز می باشد بسیار کم است.
  • جراح برای انجام عمل هیچ گونه محدودیتی ندارد و بر کل ساختار بینی اشراف دارد.

جراحی بینی به روش بسته

دراین روش کلیه برش ها در داخل بینی می باشد ؛ در نتیجه ، پوست به صورت محدود از استخوان و غضروف زیر خود جدا می شود.

پوستی که آزاد شده توسط وسایل مخصوص جراحی بالا نگه داشته می شود تا جراح بتواند روی ساختار بینی تغییر ایجاد کند ؛ لذا دید جراح در این روش بسیار محدود می باشد.

عمل بینی گوشتی

نتیجه عمل بینی گوشتی

افراد با بینی های گوشتی باید با توجه به ضخامت پوست خود انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه عمل بینی داشته باشند.

نتیجه عمل بینی گوشتی ، معمولا بینی طبیعی خواهد بود و فرد به دلیل پوست ضخیمی که دارد ، نباید انتظار بینی فانتزی یا عروسکی را داشته باشد به این خاطر که بینی عروسکی نیاز به استخوان محکم و پوست نازک و ظریفی دارد.

از مهمترین مسایل قبل از جراحی بینی دقت در انتخاب جراح بینی می باشد ، نتیجه عمل بینی گوشتی در صورتی موفق خواهد بود و دچار افتادگی و بازگشت نخواهد شد که توسط جراح بینی با تجربه انجام گیرد.

مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی گوشتی

  1. آزمایشاتی را که جراح بینی برای تان تجویز نموده است را به طور کامل انجام دهید.
  2. به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل بینی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.
  3. به مدت 8 ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی گوشتی چیزی میل نکرده و ناشتا برای جراحی بینی مراجعه کنید.
  4. بعد از جراحی بینی داروهایی را که بهترین جراح بینی برای تان تجویز نموده است را به طور مرتب استفاده کنید.
  5. بعداز جراحی بینی به طور مرتب بینی خود را بشویید تا دچار عفونت نشوید.
  6. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است را مطالعه کنید.

عمل بینی گوشتی

هزینه عمل بینی گوشتی چقدر می باشد ؟

به این نکته مهم توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید. برای اطلاع از هزینه قطعی جراحی بینی گوشتی باید به مطب جراح بینی مورد نظرتان رجوع فرمایید.

سوالات متداول در مورد عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی به چه مدل بینی گفته می شود ؟

به بینی های که دارای پوست ضخیم و غضروف ضعیف باشند بینی گوشتی گفته می شود.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی ، فرم بینی دوباره به شکل اول خود باز می گردد ؟

در صورتی که بعد از 6 ماه نتیجه مطلوب از جراحی بینی گرفته شود ، بینی به همان شکل باقی خواهند ماند و تغییر چندانی در بینی رخ نخواهد داد. به دلیل اینکه بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم می باشند ممکن است نتیجه تا یک سال پس از جراحی بینی مشخص شود اما عمدتا تغییر آنچنانی نخواهد داشت.

آیا بینی گوشتی پس از جراحی بینی برای بهبود به زمان بیشتری احتیاج دارد ؟

در بینی های استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک نتیجه جراحی زیبایی بینی زودتر نمایان می شود اما بینی های گوشتی به دلیل آینکه پوست ضخیم تری دارند نتیجه نهایی کمی دیر تر قابل مشاهده است.

زیرا ورم روی بینی دیرتر از بین می رود ، البته زمان از بین رفتن ورم بینی های گوشتی به شرایط و وسعت عمل نیز بستگی دارد.

جراحی بینی گوشتی برای چه افرادی انجام می گیرد ؟

کسانی که در بینی خود نقص مشاهده می کنند قبل از انجام جراحی باید با جراح بینی خود مشورت و درباره همه مراحل و نتایج جراحی توجیح شوند تا بتوانند همکاری لازم با را با جراح خود را داشته باشند و در آنجا دکتر مشخص می کند که بینی نیاز به جراحی دارد یا خیر.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی فرد دچار تنگی نفس می شود ؟

وجود مشکل تنگی نفس بستگی به مهارت جراح بینی دارد ، اگر جراحی زیبایی بینی درست انجام شود و بافت بینی به اندازه کافی برداشته شود هیچ وقت با این مشکل روبه رو نخواهید شد.

مدت زمان چسب بینی گوشتی چقدر است ؟

استفاده از چسب در کاهش ورم بینی تاثیر به سزایی دارد و باعث سریع تر جوش خوردن  پوست به بافت بینی می شود بنابراین تا زمانی که جراح بینی شما تعیین کرده است باید از چسب روی بینی خود استفاده نمایید.

نتیجه جراحی بینی گوشتی به چه صورت می باشد ؟

جراحی بینی گوشتی مانند جراحی دیگر بینی ها برای ایجاد زیبایی صورت انجام می شود. در این جراحی بزرگ بودن سوراخ ها ، پهن بودن و افتادگی نوک بینی برطرف می شود.