فرق بین جراحی بینی روش باز روش بسته

فرق بین جراحی بینی روش باز روش بسته :

فرق بین جراحی بینی روش باز روش بسته : عمل بینی عموما به دو طریق قابل پیشبرد است ، روش جراحی بینی باز و روش جراحی بینی بسته . این امر سوالاتی را برای متقاضیان این جراحی ایجاد کرده است و خواستار کسب اطلاع از روش های مذکور و اثر و نتیجه دهی هریک هستند .

بسیاری از اشخاص تصور می کنند که یکی از این روش ها بهتر است در صورتی که این چنین نیست و طبق نظر دکتر سوسن سکوتی ، جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته هر یک مزایایی دارند که دیگری ندارد ولی برای اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه عمل ، لازم است پزشک بررسی های تخصصی را ترتیب دهد تا ببیند کدام تکنیک برای بیمار مفید و موثر است ؛

اصولا فرق بین جراحی بینی روش باز روش بسته در برش های جراحی و نحوه بلند کردن پوست بینی می باشد .

فرق بین جراحی بینی به روش باز و روش بسته

چگونگی جراحی بینی :

در جراحی بینی به روش باز ، علاوه بر بریدن ناحیه کناری پره های بینی ، یک برش هم بر بخش پایینی سپتوم یا بر روی پوست بین دو سوراخ بینی زده می شود .

به این ترتیب لایه پوستی از بافت هیا غضروفی جدا شده و بالا می رود تا جراح بتواند تغییرات مورد نیاز را بر روی ساختار بینی انجام دهد .

اما در تکنیک جراحی بینی به روش بسته ، برش جراحی از درون سوراخ های بینی زده می شود و پوست منفصل شده ، به بالا می رود تا اقدامات تخصصی صورت پذیرد هر کدام از این تکنیک ها مزیت ها و معایبی را دارا هستند که جراح بینی با صلاحدید حرفه ای خود با توجه به شرایط بیمار یکی از آنها را برمی گزیند .

در هر حال طی هر دو روش جراحی لازم است پوست به بالا برود و دسترسی به بافت غضروفی فراهم شود و فرق بین جراحی بینی به روش باز و روش بسته در دسترسی جراح بینی می باشد .

مزایای جراحی بینی باز :

در این روش پزشک جراح بینی خوب توان مشاهده کلیه بخش های ساختمان بینی را دارد و می تواند مراحل جراحی بینی را به وضوح کنترل نماید به منظور درمان پیچیدگی ها ، ترمیم بینی ، جایگذاری گرافت و پروتز و غیره لازم است از این تکنیک کمک گرفته شود .

مزایای جراحی بینی بسته :

 در این روش مدت زمان جراحی زیبایی بینی کم می شود و پس از اتمام عمل ، التهاب و ورم زیادی نخواهیم داشت و شخص زودتر دوره نقاهت را طی می نماید و اگر شخصی نخواهد آثار جراحی بر روی بینی اش مشهود باشد ، می تواند در صورت اجازه و تایید پزشک از این روش بهره بگیرد .

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )