عمل جراحی بینی استخوانی

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت و غضروف محکم باشد، کسانی که دارای این نوع بینی هستند در عمل جراحی بینی استخوانی مدل بینی فانتزی ، طبیعی و غیره را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند. کسانی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارند به این نکته توجه داشته باشند که حتما برای اینکه دچار مشکل و عارضه ای نشوند حتما به بهترین جراح بینی مراجعه کنند.

انواع روش عمل جراحی بینی استخوانی

برای جراحی بینی استخوانی جراح بینی با توجه به مهارت و تبحر خود یکی از تکنیک ها جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته را انتخاب می کند.

در جراحی بینی به روش بسته ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا نمودن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می نماید.

در این روش عمل جراحی زیبایی بینی به دلیل اینکه جراح بینی دید مستقیم دارد احتمال بروز غیر قرینگی بسیار کم می باشد. اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

مدت زمان جراحی بینی به روش بسته حدود 15 دقیقه کمتر از جراحی بینی باز بوده و تورم و کبودی نیز در این روش کمتر می باشد.

 

عمل جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی با لیزر

امروزه برای کوچک کردن بینی شاهد تبلیغات گسترده ای هستیم که باید بگوییم که تنها راه کوچک کردن بینی جراحی زیبایی بینی می باشدف چرا که هنوز علم آنقدر در حوزه لیزر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را در اسکلت بینی ایجاد کرد.

لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

عوارض جراحی بینی استخوانی چیست؟

بسیاری از افراد برای انجام عمل جراحی بینی استخوانی نگران عوارض آن هستند که باید به آن ها بگوییم در صورتی که برای انجام جراحی بینی به بهترین جراح بینی مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کنید دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد. تنها عیب جراحی بینی تورم ، کبودی ، گرفتگی و آبریزش بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

تاثیر پوست نازک دماغ در عمل جراحی بینی استخوانی

کسانی که دماغ های استخوانی آن ها با لایه نازک پوستی پوشانده شده اند ، برای آنان روند بهبودی برش های رینوپلاستی با کمترین میزان تورم و اسکار ، در مدت کوتاهی به طرز مطلوبی بهبود می یابند. از سوی دیگر پوست نازک محدودیت هایی را نیز شامل می شود. بدین نحو که در صورت بروز کوچک ترین خطا بر روی ساختار داخلی ، ضخامت کم پوست نمی تواند آن را پوشش دهد. احتمال جمع شدن پوست بعد از جراحی بینی نیز وجود دارد. در این شرایط جراح برای رفع این موانع با استفاده از گرافت کمی ضخامت پوست را افزایش می دهد.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

دماغ استخوانی همانطور که از نامش نیز مشخص است ، از بافت های استخوانی و غضروفی محکمی تشکیل شده است. این مشخصه باعث می شود که جراح بتواند دامنه وسیعی از تغییرات و اصلاحات را بر روی آن پیاده سازد. هر شخص می تواند یکی از مدل های طبیعی ، فانتزی یا نیمه فانتزی را برای دماغ خود انتخاب کنند. افرادی که دماغ آن ها استخوانی است هر یک از مدل های گفته شده را می توانند برگزینند و به نتیجه بسیار مطلوبی نیز دست پیدا کنند.

چسب زدن بعد از جراحی بینی استخوانی

چسب بینی بعد از عمل یکی از نکاتی است که در انطباق پوست با ساختار جدید بینی اثرگذاری بسزایی دارد. دماغ هایی با ساختار استخوانی معمولاً پس از رینوپلاستی به میزان کمی از ورم دچار می شوند. از این رو چسب زدن برای آنان مدت کوتاهی ادامه پیدا می کند. این بازه می تواند بین 2 هفته تا 2 ماه متغیر باشد که البته با مراجعه به جراح و ویزیت توسط ایشان ، زمان دقیق به شما اعلام می شود.

نکات تکمیلی جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی در زیر پوست خود، فاقد لایه چربی هستند؛ از این رو معمولاً برای این دست از زیباجویان پس از عمل ، تزریق کورتون به منظور کاهش تورم و احتمال برجاس ماند اسکار، انجام نمی شود. زیرا ورم و التهاب بینی استخوانی تا حد طبیعی نمود پیدا کرده و پس از مدت معلوم برطرف می شود.

جراح برای انجام عمل بینی استخوانی باید تکنیک بسیار دقیق و ظریفی را دارا باشد و از طریق آن ، با دقت بالا تغییرات را بر روی ساختار اعمال نماید تا هیچگونه ناهنجاری از زیر پوست نمایان نشود.

با توجه به ایرادات بینی و سطح دشواری آن ها ، جراح برای انجام عمل بینی می تواند یکی از دو روش رینوپلاستی باز یا بسته را اتخاذ نماید.

هزینه عمل بینی استخوانی قدر می باشد؟

هزینه عمل بینی استخوانی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی در تهران ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه آزمایشات و داروها و غیره تعیین می شود.