بینی های استخوانی

بینی های استخوانی

بینی های استخوانی به بینی هایی اطلاق می شود که پوست نازک و نرمال دارند همراه با استخوان های بلند که اکثرا در کل بینی قوز دارند و با برجستگی نیز همراه می باشد.

معمولا در این بیماران به دلیل جنس پوست بینی هایشان ورم بعد جراحی زیبایی بینی خیلی زود بهبود می یابد و نتایج خوبی را از عمل بینی می گیرند.

بعضا هم برخی از بیماران کجی های داخل بینی یا شکستگی های قبلی دارند این مشکل ها یک مقدار جراحی بینی را پیچیده تر می کند که با تبحرو مهارت بهترین جراح بینی کاملا قابل اصلاح و کنترل می باشد.

دلیل غالب برای داشتن بینی های استخوانی ژنتیک می باشد و عامل ژنتیک به سایر دلیل های احتمالی ارجهیت دارد. در اکثر اوقات بینی استخوانی و قوز روی آن یک ویژگی می باشد که در بین اعضای خانواده مشترک می باشد.

اما عوامل دیگری هم می توانند در به وجود آمدن برآمدگی و قوز بینی موثر باشند، عواملی مانند شکستگی و تصادف و غیره . گاها در دوره کودکی آسیب هایی به افراد وارد می شود که نتایج این آسیب ها در بزرگسالی بروز خواهد کرد.

بینی های استخوانی

نحوه انجام جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی های استخوانی به اصلاح استخوان و غضروف به طور هم زمان باید پرداخته شود. چرا که برطرف کردن قوزها و برآمدگی ها که از جنس استخوان و غضروف می باشند نیاز به این کار می باشد.

در حین عمل بینی جراح بینی خوب متخصص بر روی پوست بینی و در قسمت های مشخصی چندین برش ایجاد می کند. در طی ایجاد این برش ها جراح بینی می تواند به استخوان ها و غضروف های بینی دسترسی کامل داشته باشد.

گاها برخی از جراحان بینی برای برطرف کردن برآمدگی ها از ابزار تراش کوچکی استفاده می کنند و قسمت برآمده استخوان را می شکنند، برخی دیگر از جراحان پلاستیک بینی برای اینکه بتوانند بر روند برطرف شدن برجستگی نظارت کامل و کافی و دقیق داشته باشند از سمباده استفاده می کنند و به آرامی قوز بینی را سمباده می کشند.

به همین دلیل با کوچک کردن طبیعی بینی بدون هیچ ناهنجاری و با قرینه کامل و با لبه ای سه بعدی انجام خواهد شد.

پس از آن برای رفع مشکل های احتمالی، تورم و کبودی های ناشی از شکستگی بینی های استخوان جراح بینی از روش کنترل شکستگی استفاده خواهد کرد.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )