تکنیک های جراحی بینی

تکنیک های جراحی بینی

تکنیک های جراحی بینی : جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی می باشد که با استفاده از دو تکنیک جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به انواع تکنیک های جراحی بینی بپردازیم.

جراحی بینی به روش باز

جراحی بینی به روش باز با ایجاد یک برش کوچک بر روی کلوملا انجام می شود، پس از اینکه بهترین جراح بینی برش را بر روی کلوملا ایجاد نمود و پوست را از اسکلت جدا کرده و تغییرات مورد نیاز را اعمال می کند.

ویژگی های جراحی بینی باز به شرح ذیل می باشد:

  • در این روش دسترسی به نوک بینی وجود دارد.
  • جراحی بینی دید بهتری برای اعمال تغییرات بینی دارد.
  • بروز غیر قرینگی پس از جراحی زیبایی بینی بسیار کم می باشد.
  • با این روش می توان تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی هایی که دارای پیچیدگی زیاد است، اعمال کرد.

عمل بسته بینی چیست؟

در جراحی بینی به روش بسته یا عمل بسته بینی هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود، در این روش جراحی بینی ، جراح بینی دید کمتری برای اعمال تغییرات بر روی بینی دارد.

 

تکنیک های جراحی بینی

ویژگی های جراحی بینی بسته به شرح ذیل می باشد:

  • مدت زمان جراحی بینی در این روش کوتاه تر می باشد.
  • هیچ برشی بر روی پوست ایجاد نمی شود.
  • خونرسانی به نوک بینی بهتر انجام می شود.
  • میزان ورم بینی کمتر می باشد.
  • سرعت بهبودی در این روش بیشتر می باشد.

جراحی بینی با لیزر

شاید فکر کنید جراحی زیبایی بینی با لیزر یکی دیگر از تکنیک های جراحی بینی باشد ، اما باید گفت رفع ایرادات بینی با لیزر امکان پذیر نبوده و لیزر فقط باعث شفاف و صاف تر شدن پوست بینی می شود.

نکات قابل توجه در تکنیک های جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

به این نکته توجه داشته باشید که ملاک نهایی برای تصمیم گیری نباید تکنیک جراحی بینی باشد بلکه شما باید جراح بینی را انتخاب کنید که مهارت و تجربه لازم را برای جراحی زیبایی بینی داشته باشد و نکات لازم درباره اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی را به شما توضیح دهد.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که به خاطر هزینه جراحی بینی کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکنید چرا که اگر از نتیجه جراحی بینی رضایت نداشته باشید باید تا یکسال صبر کرده و پس از آن برای جراحی بینی ترمیمی مراجعه کنید.

یکی از موارد دیگر که باید بدانید این است که حتماً نمونه کارهای بهترین جراح بینی مورد نظر با یکی از روش های فوق را ببیند تا بتوانید به راحتی تصمیم گیری کنید.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )