دفورمیتی های بینی

دفورمیتی های بینی

در برخی از افراد به دلیل ضعف در جراحی بینی اولیه و ناشی بودن پزشک جراح ، دفورمیتی های بینی پدید می آید و این افراد برای انجام جراحی ترمیم بینی به مطب پزشک دیگری مراجعه می کنند .

طبق نظر خانم دکتر سوسن سکوتی ، می توان طی جراحی ترمیمی بینی راهکاری مناسب و کارآمد یافت تا دفورمیتی های بینی را درمان نمود .

در ادامه شکل ها و فرم های نامتعادل بینی را بررسی می کنیم :

دفورمیتی های بینی

 فرورفتگی پره های بینی :

این عارضه زمانی به وقوع می پیوندد که جراح در جراحی قبلی ، برای کاستن از پهنای بینی ، ساختار غضروفی پره ها را تضعیف کرده باشد .

برای درمان فرورفتگی پره های بینی در جراحی ترمیمی بینی ، می توان با پیوند بافت اضافی غضروفی و یا گرافت ، ساختار غضروفی را قوت بخشیده و فرم بینی را تعدیل کرد .

سوراخ های نامتقارن :

برای ترمیم سوراخ های نامتقارن بینی می توان با برداشت بافت های زائد و اضافی و اصلاح هر دو سوراخ و همانند سازی آنها با پیوند یا حذف بافت ، شکل متقارن و مناسبی به بینی بخشید .

بینی های زین اسبی :

این حالت به دلیل برداشت بیش از حد بافت غضروفی از پپل بینی حاصل می شود یعنی بخش وسطی پل بینی دچار کمبود حجم غضروف شده و ساختمان آن همانند زین اسب می شود ؛ با برداشت گرافت از باقی بخش های بدن و پیوند آن به تیغه بینی این عارضه قابل ترمیم است .

شکل منقار طوطی در بینی :

اگر قسمت بالایی نوک بینی حجیم باشد ، و بخش بالاتر پل بینی کم حجم شود ، حالت بینی همچون منقار طوطی به نظر می رسد که برای رفع و درمان این عارضه هم لایه های غضروفی زائد از نوک بینی حذف می شود و در صورت ضخامت پوست ، مشکلاتی پیش روی جراح ترمیم کننده بینی خواهد بود و لازم است لایه پوستی ضخیم با ظرافت کم حجم شود .

کوتاهی قد بینی :

از میان حالات و دفورمیتی های بینی ، چنانچه این عضو به شکل فاحشی سربالا باشد و قد آن کوتاه به نظر برسد ، ترکیب طبیعی و جذاب چهره به هم خواهد خورد .

به منظور رفع این ایراد ، گاه نیاز است در دو الی سه جلسه اقدام به ترمیم بینی شود و با پیوند پوست و غضروف حالت زیبا و متعادل را به بینی الحاق کرد .

سایر خدمات دکتر سوسن سکوتی :

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

آندوسکوپی

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )