سوالات متداول در جراحی بینی

سوالات متداول در جراحی بینی

سوالات متداول در جراحی بینی : جراحی زیبایی بینی به عنوان یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در کشور ما شناخته شده است و طرفداران بسیاری دارد، این امر طبیعی می باشد که در این خصوص سوالاتی ذهن افراد را به خود درگیر کند.

افرادی که متقاضی جراحی زیبایی بینی هستند می توانند نمونه کارهای دکتر سوسن سکوتی را با مراجعه به گالری تصاویر سایت و اینستاگرام ایشان مشاهده نمایند.

در این مقاله به بررسی سوالات متداول در جراحی بینی می پردازیم :

آیا جراحی بینی محدودیت سنی دارد؟

جراحی بینی در حالت کلی محدودیت سنی ندارد ،اما از نظر جراحان بینی بهتر است این جراحی بینی از سن 18 -50 سالگی انجام شود .

سوالات متداول جراحی بینی

آیا بینی های گوشتی برگشت پذیرند ؟

خیر ، بینی های گوشتی در بین مردم این طور عنوان شده است که معولا برگشت پذیرند. اما این تصوری غلط می باشد.

افرادی که دارای بینی های گوشتی می باشند به مراتب باید از صبر و شکیبایی بالایی برخوردار باشند، زیرا دوران نقاهت در این بینی ها نسبت به بینی های استخوانی بیشتر است.

آیا برای انجام جراحی بینی نیز به اجازه کتبی والدین یا همسر می باشد ؟

در پاسخ به سوال این عزیزان باید گفت که از نظر قانونی اجازه کتبی والدین برای جراحی بینی ، زمانی مورد نیاز است که بیمار زیر18 سال سن داشته باشد.

اما در افراد بالای 18 سال بدون در نظر داشتن مجرد و متاهل بود فرد، نیازی به اجازه قانونی کسی نمی باشد اما از لحاظ اخلاقی بهتر است که بیمار موافقت والدین و همسر خود را برای جراحی زیبایی بینی داشته باشد.

جراحی بینی به روش باز بهتر است یا جراحی بینی به روش بسته ؟

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند . معمولا تصور اشتباه بیماران است که جراحی بینی به روش باز  یا بسته مربوط به ایجاد برش در پره های بینی می باشد.

ولی باید گفت که تفاوت جراحی بینی به روش باز با روش بسته تنها در برشی است که در تیغه وسط بینی از نمای زیر بینی داده می شود و ربطی به برش پره های بینی ندارد.

یشتر جراحان بینی معمولا جراحی بینی به روش باز را ترجیح می دهند، چرا که در این تکنیک جراح بینی اشراف و تسلط بیشتری به ساختمان بینی داشته و جراحی بینی را با کمترین خطای احتمالی انجام خواهد داد.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )