شست وشو بینی جراحی بینی

شست وشو بینی جراحی بینی

شست وشو بینی جراحی بینی : جراحی زیبایی بینی نیازمند رعایت یک سری موارد قبل و بعد از جراحی می باشد. برای دست یابی به نتیجه مطلوب مراقبت های بینی الزامی است و انجام این نکات کمک زیادی به روند بهبود بیماری می کند.

از جمله مراقبت هایی که بعد از جراحی بینی باید توسط بیمار انجام شود، شست و شو بینی می باشد. این شست و شو باید با دقت انجام گیرد چرا که بعد از عمل بینی ، بینی تا حدودی استحکام خود را از دست داده و همین باعث آسیب پذیر شدن آن نسبت به قبل شده است.

 

شست وشو بینی جراحی بینی شده در کاهش تورم بینی موثر بوده و باعث می شود التهابات بینی زود تر رفع گردد. برای شست و شو بینی راه حل های متعددی وجود دارد که ز جمله آن ها شو بینی با سرنگ است.

پزشکان معمولاً شست و شو بینی با سرنگ را توصیه می کنند چراکه نسبت به سایر روش های شست و شو بینی بهتر و انجام آن راحت تر می باشد.

محلول شست وشو بینی سدیم کلراید که این محلول درصدی از نمک حل شده در آب است.

نحوه شستشوی بینی بعد از عمل بینی معمولا پس از یک هفته از انجام عمل جراحی بینی می باشد و در هفته اول جراحی ، شست و شو با استفاده از قطره چکان یا اسپری بینی صورت می گیرد .

نحوه شست وشو بینی جراحی بینی :

برای شست و شو بینی بعد از جراحی بینی با محلول نمکی بعد از جراحی زیبایی ، ابتدا باید سرنگ مناسب را از داروخانه ها تهیه کنید. محلول را با سرنگ داخل بکشید، یکی از حفره های بینی خود را بگیرید و محلول را به داخل حفره بینی خود بریزید. بهتر است سرنگ را عمود بر صورت قرار بگیرید نه موازی.

دکتر سکوتی جراح زیبایی بینی ، سه تا چهار بار در روز شست و شو بینی بعد از عمل را توصیه می کند. البته این شست وشو در روزهای اولیه بعد از جراحی باید با دقت زیاد انجام گیرد تا آسیبی به بینی وارد نشود.

شست و شو بینی به این دلیل دارای اهمیت است که لخته های خونی که در زمان جراحی و بعد از آن تمیز می کند.

باقی ماندن این لخته ها و ترشحات بینی در بینی باعث ایجاد اختلال در تنفس و کاهش حس بویایی می شود و اگر این مدت زیاد شود ممکن است مواد تجمع یافته در داخل بینی عفونی شده و با گسترش آن التهاب مخاط که همرا با  درد است در بیمار به وجود آید.

پس شست و شو بینی خود را مرتب انجام داده و به توصیه های جراح بینی خود عمل کنید.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )