جراحی بینی پهن

جراحی بینی پهن برای متقاضیانی که بینی گوشتی دارند انجام می شود ؛ این متقاضیان معمولا از پهنای زیاد بینی و طول کم آن ناراضی هستند. جراحی بینی با این مشخصات کمی دشوار است یا بهتر بگوییم چالش هایی به همراه دارد. در صورتی که علاقه مند هستید با این پروسه بیشتر آشنا شوید ، پیشنهاد می دهیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی پهن

ویژگی های بینی گوشتی

از ویژگی های اصلی بینی های پهن و گوشتی داشتن پوست ضخیم است. در بینی های پهن عضلات بینی بسیار ضعیف تر از بینی های استخوانی هستند ؛ علاوه بر این موارد ، وجود غدد چربی در نوک بینی های پهن از دیگر ویژگی های این نوع بینی می باشد.برای انجام جراحی بینی پهن دانستن این ویژگی ها ضروری است.

زمانی که از پایین به نوک بینی های گوشتی بینی نگاه می کنیم به صورت نیم دایره است این موضوع به دلیل پهن بودن و بزرگ بودن بینی های گوشتی می باشد. به علت ضغیف بودن عضلات در بینی های پهن ، عمل بینی گوشتی یک عمل بسیار حساس و پر ریسک است ؛ اما نگران نباشید چرا که می توانید با انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران ، نتیجه ایده آلی از پروسه عمل خود به دست آورید.

جراحی بینی گوشتی پهن چگونه است؟

پهن بودن نوک بینی ، حفره های پهن در آن و پل پهن از دلایل اصلی نارضایتی افرادی است که بینی گوشتی دارند.

برای جراحی بینی پهن و گوشتی ، غضروف عریض آن در حین پروسه عمل نازک می شود. پس از آن برای ایجاد فرم بهتر و البته استحکام در ساختار بینی از سپتوم بینی یا پشت گوش ، غضروف برداشته می شود. غضروف برداشته شده مطابق با فرم بینی برش داده شده و روی آن قرار می گیرد. بدین ترتیب فرم بینی پهن ، نازک ، لطیف و با استقامت می شود.

در صورتی که از عریض بودن حفره های بینی رنج می برید ، متخصص جراح بینی آن ها را بر اساس فاصله بین دو چشم کوچک می کند. طبق قوانین زیبایی شناسی عرض دو حفره بینی با هم به اندازه فاصله های بین دو چشم هستند. این اندازه گیری با دقت بسیار و تکنیک های خاص انجام می شود.

نشانه های کلی بینی های پهن و گوشتی

  • نوک بینی به علت ضخیم بودن پوست و وجود غده های چربی، حالت افتاده دارد.
  • استخوان و غضروف بینی ضعیف تر و غیرقابل مشاهده می باشد.
  • پوست بینی به صورت قابل ملاحظه ای ضخیم تر است.
  • نوک و پایین بینی بسیار بزرگتر و پهن تر از بینی های استخوانی است.
  • در اغلب موارد بینی های پهن و گوشتی دارای قوز بر روی تیغه بینی نیستند.

افرادی که دارای بینی های پهن هستند بهتر است که انتظارات غیر معقول از جراح بینی خود نداشته باشند، در بینی های پهن چون پوست بینی را به هیچ وجه با جراحی نمیتوان تغییر داد ولی با تقویت پایه غضروفی به کمک گرافتهای غضروفی از بینی، گوش و حتی دنده خود بیمار می توان به بینی شکل بسیار بهتری داد. توصیه می کنیم برای تجربه بهترین تجربه از جراحی بینی پهن با پزشک خود همکاری لازم را داشته باشید.

 

 

تفاوت جراحی بینی پهن با عمل بینی استخوانی و باریک

از تفاوت های مهم جراحی بینی گوشتی و استخوانی ، تفاوت در جنس پوست آن ها است. بینی های استخوانی پوست نازک تری دارند ؛ اما بینی های گوشتی به دلیل ضخامت پوست شان ، کمی از ظرافت کار را پوشش می دهند. همچنین تورم بعد از جراحی را نیز بیشتر می کنند.

تفاوت دیگر در جراحی بینی استخوانی و گوشتی تفاوت ساختار غضروف های آن ها است. بینی های گوشتی غضروف ها و استخوان نرمی دارند ؛ در حالی که نوع دیگر ساختار استخوانی و محکمی دارند.

آیا جراحی بینی پهن و گوشتی سخت است؟

عمل بینی پهن جزئیات مربوط به خود را دارد ؛ لذا برای داشتن نتیجه ایده آل ، باید جراح بینی متبحری برگزینید. در صورتی که بهترین جراح بینی را برای انجام فرآیند زیبایی خود انتخاب کنید این پروسه سخت  ، به راحتی و بدون کوچک ترین نارضایتی یا عارضه ای انجام می شود.

اقدامات قبل از جراحی بینی پهن

  1. بیمار آزمایشاتی را که بهترین جراح بینی در تهران تجویز نموده است انجام دهد و برای بررسی پیش از جراحی زیبایی بینی به پزشک نتیجه آن را نشان دهد.
  2. بیمار به مدت 8 ساعت قبل از عمل بینی پهن چیزی میل نکرده و ناشتا مراجعه کند.
  3. از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین ، مصرف الکل و دخانیات مدت دو هفته قبل از عمل  استفاده نکنید.
  4. آقایان پیش از مراجعه ریش و سبیل خود را بتراشند و بانوان بدون آرایش صورت برای انجام پروسه مراجعه کنند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی پهن

  1. بیمار داروهایی را که جراح بینی تجویز نموده است به طور کامل استفاده کند و جلسات معاینه را به طور مرتب برود.
  2. بیمار تا دو هفته بعد از انجام جراحی زیبایی بینی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکند.
  3. بعد از عمل زیبایی بینی تا مدتی از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهیز کنید.
  4. از مصرف غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارد جدا خودداری کنید.
  5. برای کاهش تورم و کبودی بعد انجام این پروسیجر از کمپرس یخ استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

 

 

هزینه عمل بینی پهن

هزینه جراحی بینی پهن با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی تهران ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و غیره تعیین می شود. از این رو نمی توان قیمت کلی درباره این پروسه زیبایی بیان کرد. برای اطلاع از هزینه ها پیشنهاد می دهیم با پزشک انتخابی خود تماس برقرار کنید و سوالات خود را جویا شوید.