عمل زیبایی بینی و بارداری

عمل زیبایی بینی و بارداری

عمل زیبایی بینی و بارداری : هر نوع عمل جراحی که فرد بتواند انجام دادن یا ندادن آن را خود انتخاب کند و غیرلازم باشد، در طول دوره بارداری ممنوع است. درست است که عمل بینی به رحم شما غیر مرتبط است اما مواد دارویی بیهوشی و آرام بخش ها تاثیر سوء مستقیمی بر جنین در حال رشد خواهند داشت.

عمل زیبایی بینی و بارداری

 

گاها در برخی موارد بسیار نادر که سلامت تنفسی مادر در خطر است ممکن است پزشک جراحی زیبایی بینی در دوره بارداری را تجویز کند که البته بسیار کم پیش خواهد آمد.

بارداری پس از عمل زیبایی بینی

اغلب خانم های جوان این سوال را دارند که بین جراحی بینی و باردار شدنشان چقدر فاصله زمانی باید قرار دهند.

در این باره اکثر جراحان بینی معتقداند که پس از مستحکم شدن ساختار بینی خانم ها می توانند برای بارداری اقدام کنند و بر مسائل مهم زندگی تمرکز کنند.

هیچ علتی وجود نخواهد داشت که بارداری پس از عمل زیبایی را برای خانم ها محدود یا منع کند. البته خانم ها برای اینکه با خیالی مطمعن تر باردار شوند می توانند با پزشک خود در این مورد صحبت کنند.

آیا بارداری پس از عمل بینی بر نتیجه عمل تاثیر سوء دارد؟

تمام خانم ها در دوره بارداری دچار تورم کل بدن و همچنین بینی می شوند حتی تراکم در حفره های سینوسی و بینی نیز به وجود می آید که تمام این موارد می تواند مشکلاتی را دربینی به وجود بیاورد.

تورم و پف کردن بینی در دوران بارداری یک مساله عادی است اما تمام این نتایج پس از دوران بارداری کاملا برطرف می شوند و نتیجه عمل زیبایی ثابت باقی می ماند.

نکات مهم

یک سری نکات بعد از جراحی بینی باید مراعات شوند که حفظ این نکات باعث می شود فرد از بارداری در دوران بهبود پس از عمل بینی اجتناب کند

  • برخی افراد پس از جراحی دارای سر درد هستند و این باعث می شود ناخوش احوالی در آنها به وجود بیاید.
  • صورت شما (اطراف چشم و بینی) به مدت چندین هفته دچار کبودی است و متورم می باشد.
  • در هنگام خواب باید از چند بالشت استفاده کنید تا سر در یک حالت شیب دار قرار گیرد.
  • بعد از برداشته شدن گچ بینی امکان دارد احساس درد داشته باشید.
  • بینی شما باند پیچی و گچ دارد که ممکن است احساس خوش آیندی را برای شما تداعی نسازد.
  • در نفس هایتان تداخل به وجود می آید که این نیز نمی تواند حس خوشایندی باشد.

افرادی هم که قصد دارند پس از بارداری و زایمان بینی خود را عمل کنند از لحاظ روانی و جسمی چند ماه پس از زایمان می توانند برای عمل زیبایی بینی اقدام کنند اما اگر کودک خود را شیر می دهند بهتر است چند روز بعد عمل از دادن شیر خود به کودک خودداری کنند .

چرا که تاثیر داروهای بیهوشی تا چند روز در شیر مادر وجود خواهد داشت.