گرافت گذاری در جراحی بینی

گرافت گذاری در جراحی بینی

شاید تا کنون از فرد یا افرادی گرافت گذاری در جراحی بینی را شنیده باشید و برای تان سوال پیش آمده باشد که این جراحی چیست و چگونه انجام می شود، اگر چنین است توصیه ما به شما عزیزان این است که این مقاله را مطالعه بفرمایید.

جراحی بینی جزو جراحی های زیبایی می باشد که تناسب را بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار می کند. در برخی مواقع ممکن است جراحان در جراحی های خود از موادی به نام گرافت استفاده کنند، که این فرآیند در جراحی ترمیمی بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از باتجربه ترین جراحان پلاستیک بینی و متخصصین گوش و حلق و بینی خانم دکتر سوسن سکوتی می باشند، اگر شما عزیزان قصد انجام چنین جراحی را دارید می توانید به مطب خانم دکتر مراجعه کنید. جهت مراجعه از طریق شماره تلفن هایی که در سایت وجود دارند برای هماهنگی های لازم تماس بگیرید.

 

گرافت گذاری در جراحی بینی

گرافت در جراحی بینی چیست ؟

افرادی که دارای بینی های کج یا فرو رفته هستند یا برای بار دوم قصد انجام جراحی دارند، بهترین جراح بینی حین جراحی از گرافت استفاده می کند.

استفاده از این ماده موجب استحکام اسکلت یا برطرف کردن فرورفتگی ها و کجی های بینی می شود که کاربرد این ماده در جراحی بینی به روش باز و بسته بسیار زیاد می باشد.

انواع گرافت های مورد استفاده در جراحی بینی

اتوگرافت : این نوع گرافت از بهترین نوع گرافت است و به دلیل این که از بدن خود بیمار تهیه می شود این گونه نام گذاری می شوند. لازم به ذکر است که منبع اصلی آن ها تیغه بینی می باشد و از غضروف لاله گوش و غضروف های دنده نیر می توان برای تهیه این نوع گرافت استفاده کرد.

هوموگرافت : این نوع گرافت از فرد دیگری تهیه می شود و دلیل نام گذاری آن نیز همین امر می باشد.

هتروگرافت : این نوع گرافت از حیوان تهیه می شود و در جراحی زیبایی بینی استفاده نمی شود.

زنوگرافت : این نوع گرافت ها از مواد مصنوعی یا پروتز ها تهیه می شوند و تنها مزیت آن ها سهولت در کارگزاری می باشد.

یک نکته بسیار مهم که در مقالات قبل نیز ذکر کردیم، برای انجام چنین جراحی هایی ابتدا درباره آن اطلاعات کافی به دست آورید و سپس اقدام کنید. این اطلاعات به شما عزیزان برای انجام این جراحی کمک بسیاری می کند.

 

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )