کارهای ضروری قبل از جراحی بینی

کارهای ضروری قبل از جراحی بینی

کارهای ضروری قبل از جراحی بینی : کارهای ضروری که لازم است هر بیمار قبل از عمل جراحی بینی انجام دهد شامل یک سری آزمایش های روتین می باشد که بسته به نوع بیماری برای برخی افراد متفاوت خواهد بود.

این کارهای ضروری شامل مواردی مانند انجام گرافی های قبل از عمل بینی از چهره بیمار می باشد؛ انجام سی تی اسکن که اغلب در مواردی که بیمار مشکلات خاص داخل بینی  مانند انحراف سپتوم های خیلی شدید ، بزرگی شاخک ها و کونکابولوزا و یا آلرژی های خیلی شدید دارند، نیاز به انجام سی تی اسکن می باشد و یا مواردی که نیاز است از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

در بیماران بالای 45 سال مشاوره قلب لازم می باشد و حتما باید انجام شود.

حتما بیماران باید دو هفته قبل از عمل باید مصرف آسپرین را قطع کنند همچنین اگر سیگار و یا قلیان استفاده می کنند دو هفته قبل از عمل بینی  باید قطع شود.

در بیمارانی که آلرژی شدید دارند بهتر است قبل از عمل تحت نظر جراح بینی خوب درمان آلرژی قرار بگیرند که بتوانند عمل بینی را  بهتر تحمل کنند.

همچنین از دو هفته قبل از عمل بینی فرد باید از مصرف مکمل های گیاهی (مانند جنسینگ،سیر و جینگو)،روغن ماهی،ویتامین E،امگا 3 و همچنین داروهایی که برای رقیق کردن خون استفاده می شوند جدا خودداری کنند.

کارهای ضروری قبل از جراحی بینی

نکات و کارهای ضروری قبل از جراحی بینی

افرادی که بیماری خاصی دارند و یا داروی خاصی را مصرف می کنند نیز باید از قبل به جراح بینی خود اطلاع دهند.

برای بیماران بهتر است که شب قبل از عمل از وعده های غذایی سبک استفاده کنند و در روز جراحی بینی هم از خوردن صبحانه بپرهیزند و به صورت ناشتا به بیمارستان مراجعه کنند.

همچینین در روز عمل بینی تمام نتایج آزمایش و سی تی اسکن و … را نیز باید همراه داشته باشند.

در بیمارستان چند ساعت قبل از عمل بینی قرصی به فرد داده می شود تا علاوه بر اینکه اضطراب و استرس فرد را کاهش می دهد موجب کاهش فشار خون در اتاق عمل نیز بشود.

بهتر است خانم ها به این نکته توجه داشته باشند که تاریخ انجام جراحی بینی با تاریخ عادت ماهیانه تداخلی نداشته باشد.

همچنین خانم ها باید قبل از ورود به اتاق عمل آرایش خود را پاک کنند و در حین ورود به اتاق عمل هیچ آرایشی نداشته باشند.

آقایان نیز قبل از عمل بینی باید صورت خود را اصلاح کنند.

لباس هایی را برای روز عمل بینی انتخاب کنید که دکمه داشته باشند که بعد از عمل مجبور به پوشیدن لباس از سر نباشید. همچنین کفش بنددار نیز نپوشید.

افرادی که از لنز چشم و یا دندان مصنوعی استفاده می کنند حتما باید قبل از ورود به اتاق عمل این وسایل را از خود جدا کنند.

دکتر سوسن سکوتی

جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

( جراحی زیبایی بینیبهترین جراح بینی )